meno:

heslo:

    1 užívateľ on-line

Diskusné fóra

O všetkom, čo sa týka www.UcmeRadi.sk



Iba zaregistrovaní užívatelia môžu prispievať do fóra.
Registrácia

Od kohoDátumVec
Text
Ľuboslava Adamovská 14. 02. 2011 21:12 vývoj učebnej pomôcky
V rámci projektu Podaj pomocnú ruku človek som vyrobila DVD, kde som sa venovala poskytovaniu prvej pomoci pri rôznych poraneniach. Sú tam názorné ukážky a postup pri ošetrovaní. Bola by som veľmi rada, keby ste mi poradili,ako túto moju pomôcku zaregistrovať a kam sa mám obrátiť.
Viera (Viera Dzurňáková) 05. 01. 2011 19:19 Pozdrav
V novom roku prajem všetkým učiteľom dobré zdravie a radosť z práce.
Alena Hronská 27. 09. 2009 17:10 ŠKD
Zdravím všetkých pedagógov! Rada by som si vymenila skúsenosti o činnosti v školskom klube detí. Teším sa na všetky príspevky.:-)
Ján Gregor 12. 11. 2008 18:26 Vyvoj ucebnej pomocky
Zdravim Vas,



Vramci mojej diplomovky vytvaram multimedialny system pre vyucby stereometrie s pouzitim virtualnej reality. Konkretne sa jedna o vytvorenie 3d interaktivnych modelov, ktore budu pozorovane pomocou klasickych cerveno-zelenych okuliarov a pouzivatel tak ziska dojem 3d. Cely obsah a vyucba bude realizovbana pomocou weboveho systemu s autorizaciou, kde si ucitel zvoli typy latky pripadne ulohy a ziak sa po prihlaseni do systemu bude moct venovat svojim uloham...

Chcel by som sa Vas opytat, ake typy uloh by ste privitali najviac v tejto oblasti, resp, ti ktori pouzivate napriklad cabri3d, co by ste chceli zmenit, pripadne ako by ste si vy ako ucitelia predstavovali tento system. Toto riesenie bude urcene hlavne pre Vas, a preto je dolezite, aby ste pri jeho vyvoji stali aj vy, dosiahneme tym zaujimave riesenie, ktore sa (dufam) rozsiri na viacerych skolach.

P.S: nerad by som zaplnal tento priestor touto temou, takze pokial Vas tato tema zaujala, napiste mi prosim na jan.gregor@chello.sk, pripadne na tuto adresu (školskú).

Ďakujem za pozornosť :)
S pozdravom,

Jan Gregor
tibor haluska 18. 09. 2008 20:38 konkrétnosť
čo je podstatou celého projektu
neviem posúdiť
Zdena Vavrová 14. 07. 2008 17:59 Je tu ticho
Zdravím všetkých, ktorí sem zablúdia. Je tu akosi ticho. A akosi "dávno".
lubo orsag 04. 04. 2008 11:36 ERASMUSPLUS
Ahojte kamoši...:)

Volám sa Lubo Orsag a študujem španielčinu v Španielskej Granade za pomoci štipendíjneho programu Erasmusplus. Robím si oficiálny certifikát španielčiny D.E.L.E., čo je celosvetovo jediný oficiálne uznávaný diplom zo španielčiny.
So školou som spokojný, v španine citelne napredujem a po mesiaci nemám zábrany kecať na ulici.:)
Granada je nádherné mesto, plné možností, kde si každý príde na svoje
A preto ak sa chcete naučiť španielčinu, chodte na web a kuknite infošky na erasmusplus.com
Viera (Viera Dzurňáková) 17. 09. 2007 19:54 stretnutie absolventov
Kolegovia, ktorí ste končili štúdium na PF UPJŠ v roku 1982 príďte zaspomínat na stretnutie dna 6. 10. 2007. Pozvanka je na sránke fakulty www.science.upjs.sk v aktualitach. Ak sa mi ozvete kolegovia z kombinacie M-F 1 a 2 a prejavite záujem porozprávať sa pred plesom na fakulte, skúsim nejaku poslucháreň vybavit od 17,00 do 18,30. Adresa: dzurnak@gmail.com
jozef petrik 17. 07. 2007 22:49 knihyy
hladam knihy z fyziky od akademika Hajka.....

Bronislava Mihálková 14. 05. 2007 21:04 Bingo; Matematické pexeso.
Bingo využívam pri precvičovaní učiva v triedach, kde mám menší počet detí s vývinovými poruchami (mám triedy, kde je 40% takýchto detí - v takýchto triedach som bingo skúsila, ale deti s poruchami boli po prvých neúspechoch málo motivované a odmietali súťažiť). Najviac sa mi overilo Bingo pri precvičovaní premieňania jednotiek. Takáto forma deťom veľmi vyhovovala, dokonca sa jej dožadovali a často na začiatku hodiny skandovali: "Bingo, Bingo...", možno aj kvôli možnosti vylepšiť si prospech, keďže tu "nachytali" samé jednotky :)

Bingo som veľmi využila aj u siedmakov pri riešení rovníc a v poslednej dobe pri percentách.

Mojim postrehom bolo, že čím ťažšie úlohy bingo obsahovalo, tým ľahšie sa deti vzdávali. Osvedčila sa mi aj kontrola úloh pri stole učiteľa, keď už žiaci úlohy riešiť nemohli a pokračovali až po kontrole a vrátení sa na miesto.

Matematické pexeso som využívala na utvrdzovanie učiva v šiestom ročníku pri celých číslach (na kartičkách boli veľmi jednoduché príklady, ktoré bolo možné si ľahko zapamätať) a v piatom ročníku pri uhloch (pár: na jednej kartičke bol narysovaný uhol, alebo napísaná veľkosť uhla v stupňoch, na druhej kategória-ostrý, tupý, priamy, pravý, vypuklý - mali sme desať párov). Žiaci boli rozdelení do skupín po štyroch, Každá skupina mala inú sadu pexesa, po určitom čase si sady vymenili.

Pri takýchto aktivitách sa deťom môžem viac "priblížiť" ako iba pri strohom počítaní pri tabuli, a preto sa snažím tieto aktivity zakomponovať :) do vyučovacieho procesu čo najčastejšie. Dokonca aj pri suplovaných hodinách (samozrejme, že potom tie aktivity nie sú matematické :) ).
Marcela Chovanová 10. 05. 2007 18:25 NÁBOJ Bingo
V prvom ročníku na strednej škole som využila suplovanú hodinu na upevnenie učiva z tematického celku "Lineárne rovnice, nerovnice a sústavy lineárnych rovníc" formou súťaže Bingo. Pripravila som 20 príkladov na lineárne rovnice, nerovnice a sústavy lin. rovníc. Príklady boli rôznej náročnosti od jednoduchých po priemerné. Žiakov som rozdelila podľa známok na päť päťčlenných homogénnych skupín. Upozornila som ich, že príklady sú rôznej náročnosti, aby si ich vyberali podľa svojich schopností. Každej skupine som dala pripravenú tabuľku 3x5, do ktorej si vpísali ľubovolné čísla od 1 do 20. Každá skupina dostala zadania príkladov a 20 kartičiek s číslami príkladov. Na príslušné kartičky zapisovali výsledky. Jeden žiak zo skupiny, väčšinou ten najslabší žiak v matematike, keď sa nazbieralo viacej riešení doniesol kartičky s výsledkami na kontrolu. Za správne vyriešené úlohy som vyškrtla skupine priradené číslo v ich hernom pláne, ak ho mali zapísané v tabuľke. Žiakom sa hodina páčila. Bola trochu rušnejšia ako klasické hodiny. Žiaci boli veľmi zapálení pre súťaženie. Niektorí sa snažili zvíťaziť za každú cenu, a preto si zatipovali, ale nepomohlo im to. Niektorí mali väčšie šťastie pri voľbe čísel do tabuľky. Dve skupiny žiakov skončili naraz. Ich členov som ohodnotila jednotkou. Hodina sa páčila nielen žiakom, ale i mne. Marcela Chovanová, 10.5.2007
Hildegarda Bednárová 23. 04. 2007 10:59 Príspevok- náboj, matboj,..
Mnohé aktivity som vyskúšala, predovšetkým tie, ktoré som na vlastnej koži zažila na školení.

Náboj- pri precvičovaní sínusovej a kosínusovej vety som uplatnila práve tento spôsob. Je využiteľný skoro na všetko. Počet úloh som dala podľa počtu žiakov v skupine vzhľadom na obmedzený čas hodiny, žiaci si podľa náročnosti rozdelili úlohy. Každý tak odhadol svoje schopnosti. Nevýhodou je, že všetci neprepočítajú všetky úlohy.

Matboj- mojím cieľom bolo nácvik zručnosti stredovej súmernosti v triede nastal dosť veľký hluk a tí, ktorí nepochopili princíp sa vzdávali.

Nematematická hra- na zastupovanej hodine v triede , kde neučím som vyskúšala amerického farmára žiaci navrhli aj častejšie takéto zastupovanie
Viera (Viera Dzurňáková) 05. 04. 2007 19:01 vsetkym ucitelom
Slniecko ma svoju moc, je tu zase Velka noc. Prezite ju v pohode a zdravi, nech Vas korbac a voda vsetkych bolaciek zbavi.
Martina Michalickova 30. 03. 2007 10:55 Bingo
Hru Bingo som zaradila pri opakovani a precvicovani pohybovych uloh pred pisomkou z fyziky na pohyb. Aj ked sa decka nejdu potrhat pri ulohach na pohyb, vsetky sutaze riesia s chutou. Pripravila som pre nich tabulku 3 x 5 a nachystala 18 uloh. Riesili to v skupinkach po 4. Aj ulohy typu premente jednotky boli rychlo a bez frflania vyriesene. Nalietala som sa po celej triede s vysledkami, takze nabuduce to vyriesim tak, ze budem sediet za katedrou a budem chciet, aby si decka zvolili hovorcu, ktory mi bude ulohy chodit ukazovat na kontrolu. Vitaznej skupine vzdy slubim jednotku + sladku odmenu (hoci najviac ich potesim velkou kofolou, ale tu nam hygiena zakazala). Druhemu, popripade tretiemu druzstvu (podla poctu deti v triede) slubim plusky. Hra ma velky uspech a deti su motivovane. Vrelo odporucam.


Mária Kolková 15. 03. 2007 14:11 pridanie aktivit
Prajem pekny den. Som diplomantka. Chcela by som zverejnit moje aktivity (pracovne listy z matematiky hlavne v Exceli s problemovymi ulohami), lebo by som sa potesila spatnej vazbe od ucitelov. Je to mozne? Ako ich mozno pridat?
Viera (Viera Dzurňáková) 26. 02. 2007 18:05 informacia
Prosim, napiste mi, aky je termin na splnenie uloh distancnej casti kurzu z fyziy. Dakujem a prajem prijemny den.
Darina Horňáková 12. 02. 2007 10:16 prispevok od dariny
V tematickom celku zlomky som so ziakmi zahrala hru Bingo.Boli rozdeleni do 5.cl.druzstiev.Prvykrat to nedopadlo najlepsie /lepsi pracovali individualne.Dalsie pokusy boli uspesne a ziaci boli odmeneni znamkami. Darina Secovce
Gabriela Mačáková 06. 02. 2007 11:49 bingo
Našla som na tejto stránke pravidlá hry BINGO, použila som ich pri premenách jednotiek na kontrolu v ôsmej triede. Žiakou hra zaujala a sami si tvoria rozcvičky na mocniny , vzorce ... Autorom hry srdečná vďaka.
Stanislava Navarcikova 29. 01. 2007 16:33 Bingo
V sekunde,v ramci opakovania kombinatoriky a precvicenia scitovanie a odcitovanie zlomkov, som sa rozhodla pre bingo. Deti sa rozdelili na 6 skupin a kazda dostala tabulku 3x4.Mala som pre nich pripravenych 18 zadani, v ktorých boli slovne ulohy i teoria.

Stihli sme to presne za hodinu. Kazdy z najlepsieho druzstva ziskal jednotku.Na zaciatku som do skupiny dala 6 uloh a po vyrieseni mi odovzdali zadanie a zobrali si dalsie. Nastal v tom zmatok, ked ziaci nevedeli, ktora kopka je ich a zobrali omylom zadanie z inej skupiny. Ziakom sa hodina pacila.A prezradili mi, ze ta hodina im ubehla neuveritelne rychlo:)
Ivana Bajnokova 08. 01. 2007 10:39 Bingo
Robila som v 7.ročníku Bingo so zameraním na poradie počtových výkonov v tematickom celku číselné výrazy.Mala som 5 štvorí,pričom v každej skupine boli žiaci šikovnejší i slabší.Mali 5 príkladov a tabuľku 3x3.Veľmi dobra si skupine rozdelelili prácu,lebo obtiažnosť úloh bola stúpajúca.Zapojili sa všetci.Víťazné družstvo bolo ohodnotené známkou.Žiaľ 2 družstvá jeden príklad tipovali a mali smolu.Kontrolovala som aj poradie počtových výkonov.Bolo fajn.

Na hodinách robievam tzv.Hra na čísla:sú zadané 3-5 príkladov jednej témy,žiaci ich riešia a po skončení práce si berú číslo,po uplynutí daného času skontrolujem výsledky.Čas je nastavený tak,aby všetci žiaci mali šancu,aj ten,ktorý pracuje pomaly môže zíakať malú jednotku.Za tri malé je veľká.Po nesprávnom riešení si berie nové číslo.Dá sa to aplikovať aj s jedným príkladom,alebo vo viacerých kolách na jednej hodine.Je to dobré najmä pri rozcvičkách a na rýchle opakovanie napr.pri operáciách s prirodzenými číslami,s celými číslami,pri zlomkoch.jednoduchých i zložitých rovniciach či lomrných výrazoch.

s pozdravom Bajnoková
Marta Reibergerová 05. 01. 2007 22:21 číselkový matboj
Na precvičovanie učiva zvyknem používať "bleskovku" ( za krátky čas čo najrýchlejšie vyriešiť úlohu). Pri teme deliteľnosť v šiestom ročníku som vyskúšala číselkový matboj. V triede mám 15 žiakov s prospechom lepší priemer. Najprv to bolo ťažké, keďže nevedeli a nechápali princíp úlohy. Keď sme spoločne urobili dve úlohy, bolo po probléme. Bolo to super, bolo rýchle, poučné a hlavné zábavné. Nič monotónne.
Ľudmila Galliková 13. 12. 2006 07:38 algopretek
So žiakmi 5.ročníka som žačala robiť algopretek na počtové výkony s prirodzenými číslami.Je to postupová hra, výsledky sa zapisujú do tabuľky, ktorú si žiaci dali na nástenku a boli by ste prekvapení, ako ich to ťahá dopredu a chcú každú hodinu písať algopretek, aby boli čo najlepší.

Chcem začať písať aôgopretek aj s ostatnými ročníkmi, pretože žiakom robia problémy s počtovými výkonmi nielen s prirodzenými číslami, ale aj s racionálnymi, celými , desatinnými číslami.
Gabriela Frániková 04. 12. 2006 23:27 BINGO
V treťom ročníku gymnázia na hodine fyziky som sa rozhodla pred pisomným preverovaním vedomostí z tematického celku Nestacionárne magnetické pole zahrať si so študentami náboj BINGO. Pripravila som 12 úloh a triedu som rozdelila na 8 skupín po 4 žiakoch. Každá skupina dostala hrací plán - tabuľku 3 x 3, na ktorý si napísala 9 čísel z intervalu od 1 do 12. Potom dostali obálku, v ktorej mali zadania úloh a 12 papierikov s označením skupiny, čísla úlohy a miestom pre napísanie výsledku úlohy. Každá skupina si zvolila "kapitána", ktorý chodil ku mne s výsledkom úlohy napísaným na papieriku a s hracím plánom. Ak bola úloha dobre vyriešená, tak som im na hracom plániku vyškrtla to číslo, ktoré bolo priradené k danej úlohe. Ak výsledok úlohy nebol správny, tak museli úlohu ešte raz riešiť.



To družstvo, ktoré malo vyškrtané všetky čísla zvolalo BINGO a na tabuľu sme písali poradie úspešných družstiev. Počas jednej vyučovacej hodiny dosiahli BINGO 4 družstvá. Ostatným chýbalo vyškrtnúť 1 alebo 2 políčka.

Je to hra aj "o šťastí". Pretože skupina lepších žiakov rýchle vyriešila úlohy, ale niektoré čísla nemala v hracom pláne a museli riešiť úlohy ťažšie a naopak, predbehli ich tie družstvá, ktoré nemali zvolené čísla ťažších úloh v hracom pláne.

Aj keď niektori slabší žiaci nemali spočiatku záujem o hru (cca 3 žiaci)boli postupne atmosférou vtiahnutí do riešenia a ani si neuvedomili že počítajú fyzikálne príklady.



Páčila sa mi súťaživosť ziakov, ako mali radosť keď mali vyškrtnuté políčko v hracom pláne a ako sa rýchlo snažili zistiť chybu v zlom riešení.

Reakcie študentov na takúto vyučovaciu hodinu boli veľmi pozitívne.

A že má význam pripraviť si takúto hodinu svedčia aj výsledky písomného preverovania vedomostí, ktoré dopadli oveľa lepšie, než predchádzajúce.
Valéria Lukácsová 29. 11. 2006 17:23 Bingo - hra
BINGO-táto hra sa mi osvedčila na hodinách fyziky pri opakovaní učiva tematických celkov -sila- v 7.ročníku.Źiaci,nakoľko nepoznali túto hru, s veľkou radosťou prijali túto novinku a samozrejme aj odmenu za to.4krát4 /16/ okien sme kreslili, organizátor napísal ale 20 riešení na tabuľu - v tom bolo to šťastie, kto čo z tých vybral a písal do svojej tabuľky .Žiaci na papierkoch dostávali úlohy a k tomu hľadali riešenie a škrtali svoje , počítal sa 1.riadok,1.stlpec, 1.diagonál.



Mali z toho veľkú radosť ja tiež a túto formu aktivity plánujem naďalej využívať na svojích hodinách .
olga mederyova 28. 11. 2006 17:44 matematicky naboj
Vramci dna studentstva sme propravili Matboj pre ziakov kvart. Sutazili 6 clenne druzstva. Kazde druzstvo riesilo 13 uloh pocas 60 minut.Pre kazde druzstvo sme mali pripraveny iny vyrok zostaveny z 13 slov:



Bud stale velmi zvedavy, vedomosti si neziskavaju teba, ale ty musis ziskavat ich.



Nie je ziadnou hanbou nic nevediet, ale hanbou je nechciet sa nic naucit.



Vykonat vec , ktorej sa bojime,je prvy krok k uspech a zacina odvahou.



Kazde slovo vyroku ziaco ziskali za jednu vyriesenu ulohu a skladali vyroky na magneticku tabulu.



Ziakom sa sutaz pacila. Na buduci rok to vyskusame znovu s inym typom zaujimavych uloh. S pozdravom Olga a Eva
Eva Luckova 28. 11. 2006 17:37 druha oblast matematicky naboj
Vramci dna studentstva sme propravili matematicky naboj pre ziakov kvart. Sutazili 6 clenne druzstva. Kazde druzstvo riesilo 13 uloh pocas 60 minut.Pre kazde druzstvo sme mali pripraveny iny vyrok zostaveny z 13 slov:



Bud stale velmi zvedavy, vedomosti si neziskavaju teba, ale ty musis ziskavat ich.



Nie je ziadnou hanbou nic nevediet, ale hanbou je nechciet sa nic naucit.



Vykonat vec , ktorej sa bojime,je prvy krok k uspech a zacina odvahou.



Kazde slovo vyroku ziaco ziskali za jednu vyriesenu ulohu a skladali vyroky na magneticku tabulu.



Ziakom sa sutaz pacila. Na buduci rok to vyskusame znovu s inym typom zaujimavych uloh. S pozdravom Eva a Olga
Lídia Brázová 27. 11. 2006 13:50 Blockbuster
Aktivitu som vyskúšala pri opakovaní učiva 9. ročníka, tematického celku Optika.Triedu som rozdelila do troch družstiev.Žiakom sa aktivita veľmi páčila, nechcelo sa im skončiť, najradšej by pokračovali aj na ďalšej hodine. Preto plánujem aktivitu využiť aj mimo vyučovania. Problémy som mala len s vytvorením hesiel na niektoré písmená. Ak sa možnosti na dané písmeno minuli, upozornila som žiakov.Aktivitu je možné využiť na ľubovoľnom predmete.
Elena Macková 21. 11. 2006 12:10 príspevok
Aktivitu Bingo som vyskúšala v 6.ročníku pri tematickom celku celé čísla po jeho dobratí. Žiaci počítali s nadšením, pracovali v skupinkách po troch. Mali 30 úloh a tabuľku 4x5. Úlohy boli už náročnejšie so zátvorkami. Žiaci nechceli veriť, že hodina už končí. Na precvičovanie prebratého učiva výborné.
nanka sisková 04. 11. 2006 23:30 slovenský jazyk
hľadám niečo, čo môžem využioť na slovenčine
Katarína Kováčová 30. 10. 2006 10:02 BINGO
Katarína Kováčová 24. 10. 2006 13:13 BINGO

V 7. ročníku som riešila BINGO pri okakovaní riešenia racionálnych čísel. Vytvorila som políčko 7x7 a zadala 24 jednoduchých úloh na riešenie. Úlohy boli zamerané na sčítanie, odčítanie, násobenie a delenie racionálnych čísel. Žiaci museli pre vyriešenie úlohy krátiť zlomky, upraviť na základný tvar, alebo dať na zmiešané číslo.Dala som na výber, či budú pracovať samostatne, alebo vo dvojiciach. Žiaci sa rozhodli, že budú pracovať vo dvojiciach. Spočiatku však pracovali samostatne, ale postupne sami zistili, že je výhodnejšie, keď si úlohy rozdelia.Na začiatku sme sa dohodli, že dvojica, ktorá zistí, kde je Bingo, sa potichu prihlási. Vyhodnotenie som urobila tak, že prvé tri dvojice som ohodnotila známkou 1 a všetky ostatné dvojice som pochválila za usilovnú prácu. Hodina sa deťom veľmi páčila. Pracovná atmosféra bola veľmi dobrá. Aj slabší žiaci sa usilovne zapájali do riešenia úloh.



Dagmar Dutkova 26. 10. 2006 18:46 Pexeso , flexagóny, bingo
V siedmom ročníku som na precvičenie učiva sčitovanie a odčitovanie zlomkov zvolila hru pexeso. Vymyslené príklady(20)boli ale velmi narocne a časovo niektorí žiaci nestihli odhaliť všetky kartičky za jednu vyučovaciu hodinu.

V šiestom ročníku som vyskúšala hru Bingu- témou bolo sčitovanie a odčitovanie celých čísel. Hra sa nám vydarila a žiaci pracovali s nadšením.

V ôsmom ročníku na technickej výchove som skladala flexagóny. Niektorých žiakov prsty veľmi neposlúchali, ale nevzdali to, keď videli, že iným sa darí lepšie.

Na počítačovom krúžku sa piataci zaregistrovali do Bitlandu - konkrétne do hry Klondajk a prihlásili sa predmet -tvorba prezentácií.
Anna Uhríková 25. 10. 2006 21:18 Plavba cez úžinu temnôt
Pri opakovaní vzťahov pre rovnomerný pohyb som v tercii využila zjednodušenú verziu tejto hry.Žiaci boli rozdelení do 5-tich skupín po 5.Riešili 8 príkladov počas 15-tich minút.Žiaci si hru nazvali FORMULA,lebo im pripomínala štartovanie a zrýchľovanie,či zabrzdenie auta.Žiaci si už pripravujú stratégiu pre budúce pokračovania takýchto"pretekov"

Magdaléna Jeváková 23. 10. 2006 22:54 Bingo
Na zopakovanie učiva o sčítaní a odčítaní zlomkov v 7. ročníku som využila mat. náboj Bingo 3x3. Žiaci boli rozdelení do skupín po štyroch. Každá skupina si zvolila svojho hovorcu. Mala som pripravených 12 príkladov. Žiakom sa táto aktivita veľmi páčila a donútila ich počítať príklady, ktoré by inokedy opisovali z tabule. Žiaci víťazného družstva boli ohodnotení známkou.
Renáta Mikitová 23. 10. 2006 18:05 Náboj - Bingo
V 1. ročníku gymnázia som vyskúšala Náboj - Bingo na opakovacej hodine tem. celku Deliteľnosť prirodzených čísel. Študenti boli rozdelení do 7 skupín, v jednej skupine bolo 5 študentov. Už pri rozdeľovaní do skupín bolo "veselo", pretože 1. skupinu tvorili študenti, ktorých poradové číslo v hárku sa dalo napísať v tvare 7k, 2. skupinu tvorili študenti, ktorých por. číslo sa dalo vyjadriť v tvare 7k+1, atď. 7. skupinu tvorili študenti s por. číslom v tvare 7k+6. Skupina, ktorá vyhrala a získala jednotky, vyriešila 11 z 12 príkladov, kým vyškrtala všetky čísla zo svojho hracieho plániku. Všetkým študentom sa táto aktivita páčila, určite ju ešte v budúcnosti vyskúšam.
Mária Mikulášová 23. 10. 2006 17:47 Za hrsť tipov
Veľmi sa mi táto aktivita páči a realizovala som hodinu informatiky podľa vami uvedenej aktivity. Žiaci hľadali povolania pomocou internetu, alebo na základe svojích znalostí. Tí, čo našli najviac povolaní boli ohodnotení známkou výborný. Žiakom sa to veľmi páčilo, atmosféra bola kreatívna a súťaživá. Chcela by som vás informovať i s našou aktivitou, ktorú robíme na našej škole. Žiaci 1.ročníka získavajú informácie o základoch hardvéru a chodievame na výstavu Cofax, kde firmy ponúkajú svoje produkty a potom oni navrhujú podťa sumy , kde kúpiť nimi príslušnú zostavu počítača. Každému študentovi zadávame inú sumu peňazí a myslím, že i to študentov veľmi zaujíma a ešte viac si prehĺbia svoje znalosti z oblasti hardvéru.

Mikulášová Mária
Kornélia Hanzelyová 20. 10. 2006 08:52 pexeso
So žiakmi 7. roč. sme sa hrali pexeso. Pripravila som 3 sady kartičiek zameraných na rozširovanie a krátenie zlomkov. Skupina najslabších dostala 20 kartičiek s najjednoduchšími úlohami, druhá skupina 20 kartičiek s náročnejšími úlohami a skupina najlepších žiakov dostala 32 kartičiek s primerane náročnými úlohami.Počet kartičiek som znížila, aby sme túto činnosť zvládli za polovicu hodiny.Žiaci, ktorí získali v jednotlivých skupinách najviac kartičiek, dostali jednotky, nemôžu sa dočkať, kady budú pokračovať.
Lubomira Beresova 18. 10. 2006 10:34 MATBOJ
Pri tejto aktivite som bola opatrná. Nevedela som si predstaviť kontrolu úloh pri takom množstve žiakov ako mam v triede. Vyskúšala som si to na cvičeniach z matematiky a potom som to zvládla aj z 30 žiakmi v triede.Jediný problém bol v tom, že na cvičeniach z matematiky neznámkujem tak som som siahla do tajných zásob sladkostí.
Anna Timková 12. 10. 2006 22:16 Odpoveď Ivanovi
Môžem Ti poradiť, ako sa ku spomínanému programu čo najskôr dostaneš, nakoľko je to program voľne stiahnuteľný z internetu.V Googli naťukaj www.Gimp.sk a máš spomínaný program .Potom ti už len prajem príjemné chvíle pri jeho štúdiu.Prajem príjemný deň Anna T.
Renáta Rovná 12. 10. 2006 13:19 Druhá oblasť
Po rozdelení žiakov do skupín som im rozdala zadania čísel(2,3,4-ciferných),z ktorých mali vytvoriť pomocou povolených krokov(t.j.pripočítanie toho istého čísla,ale v opačnom poradí cifier)palindróm.V rozcvičke na predchádzajúcej hodine som im vysvetlila čo to je palindróm,ako sa tvorí a aké sú povolené kroky počítania.Za výsledok(t.j.vzniknutý palindróm a správny postup jeho vytvorenia dostala skupina jedno písmeno.Z nazbieraných písmen mali vytvoriť heslo.Nakoľko svojich žiakov hodnotím aj pomocou bodov(10bodov=výborný)za každé získané písmeno dostala skupina 1 bod.Za zostavenie hesla bol pridelený skupine ešte jeden prémiový bod.

2,3,4-ciferné čísla som volila tak,aby sa pri počítaní vyskytoval rôzny počet povolených krokov.

táto nenáročná súťaž žiakov zaujala,prejavila sa súťaživosť žiakov,uplatnili sa aj slabší a integrovaní žiaci.Použila som to ako úvod pred sčitovaním a odčitovaním celých čísel.
Ivan Podivinský 11. 10. 2006 10:52 Prosba o radu.
Na školení z informatiky vo Zvolene 29.09.-1.10.sa predvádzala aktivita strihanie a skladanie fotografie pomocou editora fotografii GIMP 2.Veľmi ma to zaujalo, žiaľ z časových dôvodov som nemohol túto aktivitu celú absolvovať.Može mi niekto poradiť, kde najdem niečo viac o tomto programe, resp.nejaký manuál pre prácu s týmto editorom.Vopred ďakujem za pomoc.Ivan
Olga Pavlusikova 10. 10. 2006 19:18 Bingo
Bingo som robila so žiakmi 5. aj 8. ročníka. Viac sa mi páčilo s piatakmi. Úlohy boli na poradie počtových výkonov. Kontrola bola jednoduchá a žiaci rýchlo prepočítali všetky príklady. Vo 8. ročníku som zvolila aj slovné úlohy. Tu bola kontrola dlhšia a tvoril sa rad. Skúsim to znova po prebratí mocnín a odmovnín.
Iveta Šatanková 03. 10. 2006 13:14 náboj bingo
So svojími žiakmi niekedy na úvod vyučovacej hodiny hráme matematické bingo, ktoré je obdobou binga uvedeného na týchto stránkach. Hrá sa na 4x4 a žiaci si do políčok vpíšu presne určené čísla, ktoré sú už priamo výsledkami jednoduchých matematických príkladov. Žiakov táto hra baví a ani nevedia ako a aktívne a so zaujatím vyriešia v rovnakom časovom úseku oveľa viac úloh ako na bežnej hodine.
júlia ILLÉŠOvÁ 24. 09. 2006 22:02 školenie Kubrica
Ešte raz ďakujem všetkým organizátorom za príjemne prežitý víkend, plný inšpirujúcich nápadov a námetov na popularizáciu matematiky, v kruhu super ľudí. Dúfam, že sa ešte niekedy stretneme.

Beáta Franková 20. 09. 2006 15:22 školenia
Len nedávno som sa dozvedela o tejto stránke a nedávno som sa len zaregistrovala. Mám záujem o školenie pre matematiku aj fyziku. Žiaľ školenie v Kysaku je pre mňa dosť vzdialené, nakoľko som z Levického okresu. Rada by som sa informovala, či podobné školenie pre Fyziku nebude aj v nejakých iných mestách.

Za odpoveď ďakujem a prajem príjemný deň


S pozdravom Beáta
Andrea Ihnáciková 06. 09. 2006 13:56 otazka
prihlasila som sa na školenie učiteľov z informatiky a zatiaľ mi neprišla žiadna odpoveď.

Ihnaciková Andrea
hynek (Hynek Bachratý) 06. 09. 2006 11:55 Hynek Bachraty
Tohtorocne skolenia (aspon za M) su robene podobne ako vlanajsie. Su len drobne zmeny v programe a skoliteloch, ale v principe su rovnake. (To preto, lebo sa nam a zda sa, ze aj ucastnikom, pacili.)

Mozete preto kolegom naznacit o co pojde, na druhej strane ist na skolenie druhy raz sa neoplati. Ked tak treba M vymenit za F alebo I.
Anna Strenáčiková (Vlčeková) 05. 09. 2006 09:25 skolenie
Rada by som sa spytala, ci skolenie v Kysaku bude robene tou istou formou ako minuly rok v Kezmarku.
júlia ILLÉŠOvÁ 09. 07. 2006 17:20 otázka
Mala by som záujem o stretnutie s kolegami, ktorí pracujú na hodinách matematiky s power-pointovými prezentáciami. Organizujete takéto stretnutia? Tiež ma zaujímajú nové inšpirácie na vyučovanie, týkajúce sa matematiky SOŠ
Viera (Viera Dzurňáková) 28. 06. 2006 15:20 podakovanie
Dakujem vsetkym za inspiracie na spestrenie a zefektivnenie prace na hodinach.
Lenka Voskarová 28. 06. 2006 12:10 náboj na hodinách
So žiakmi hrám náboj keď je opakovacia hodina. Kedže počas hodín knihu vačšinou nepouživame, tak ju využijem vždy na opakovanie. Deti sedia v týmoch a je jasne pravidlo, že kým nie je vypočítaný jeden príklad nemožu mi dať odpoveď na ďalší. Tak sa to dá ľahko kontrolovať. Študentov to veľmi baví.
Alžbeta Kozelková 25. 06. 2006 17:45 pexeso a flexagony
So žiakmi som v rámci technickej výchovy strihala a skladala flexagony a velmi ich to bavilo. Kedze mam triedu s technickym zameranim tak využívam tieto hodiny tiez na opakovanie matematických pojmov a príkladov v rámci vyrábania pexesa. Deti ani nevedia ze si nenásilne opakujú matematiku
Anna Timková 23. 06. 2006 15:15 Školenie Kysak-matematika
Chcela som sa prihlásiť na školenie Kysak Matematika 6.10.-8.10.06 , ale bohužiaľ, nie je v ponuke.Prečo? Je už naplnené?
Hilda Makarová 23. 06. 2006 11:26 Školenie Zvolen - Informatika
Aj ja by som bola rada, keby školenie ohľadom Informatiky sa konalo aj v Kysaku.
Stanislav Petro 22. 06. 2006 11:07 školenie Zvolen - Informatika
Prečo sa školenie Informatika 29.9.-1.10.2006 nekoná tiež v Kysaku, lebo spojenie do Zvolena je problemové.
Martina Compľová 15. 06. 2006 12:27 Prihlasovanie
Prihlasovala som sa na školenie Informatika 29.9 do 1. 10 (Zvolen), vyplnila som prihlasovací formulár, ale pri školení mi stále píše Prihlásiť, neviem teraz posúdiť, či to prihlasuje automaticky, alebo to prejde vami a až tak budem vedieť. či som prihlásená alebo nie.

ďakujem
Viera (Viera Dzurňáková) 01. 06. 2006 20:01 pexeso
Na matematike v 6. ročníku žiaci sami v skupinách zhotovovali pexeso. Pritom si opakovali vzorce na výpočet obvodov a obsahov rovinných útvarov, tiež premeny jednotiek. Hodina dopadla výborne.
Dana Vážanová 12. 05. 2006 11:19 prezentácie
Nepremýšľali ste aj o umiestňovaní prezentácií v PowerPoint-e na tento portál?
Radka (Rastislava Haláková) 02. 05. 2006 11:45 Príspevky k aktivitám
Prosím všetkých, ktorí zrealizovali nejakú aktivitu z tohto portálu a chcú sa podeliť so svojimi skúsenosťami, aby tieto skúsenosti a postrehy písali do diskusného fóra ku konkrétnej aktivite a nie do tohoto. Ďakujem.
Alena ČIBIKOVÁ 24. 04. 2006 18:51 aktivita Blockbuster
Ja som si zvolila hru Blockbuster. Robila som ju pri preberaní učiva o elektrických javoch, ako už zhrnutie a utvrdenie učiva pred celkom elektromagnetizmus.Aktivitu som robila so žiakmi 8. roč. Postupovala som zhruba podľa plánu, priloženého v prílohe. Trieda bola rozdelená na 4 súťažiace skupiny, a hrali sme asi 15 až 20 minút. Vyhral ten, kto mal najdlhšieho hada. Zo začiatku boli trochu zmrznutí, ale po čase sa oťukali a hrali "o dušu". Hra sa im páčila, len sa im zdalo, že hráme krátko. Oceňujem na hre, že si deti nielen precvičili pojmy, ale sú nútení sú hľadať adekvátne slová, rozvíjajú si slovnú zásobu. Niekedy bol problém s výberom indície, aby bola trefná.
Viera Hegedusová 23. 04. 2006 12:35 sa ospravedlňujem
som iba vložila písaný text ... som neznalec :-)

Čo spravili uvodzovky :-(

Viera Hegedusová 23. 04. 2006 12:29 ROZMYŠKA
Mám za sebou aktivitu so žiakmi 9. roč.. – ROZMYŠKU

Potešilo ma, že stále sa chcú a vedia hrať ... a bolo počuť smiech 

Žiakov som rozdelila do 6 družstiev (4-štvorčlenné, 1-päťčlenné).

Každú úlohu riešili na čistý list papiera a mali na ňu čistý čas 3 minúty.

Po uplynutí času list papiera odložili bokom.

(Aktivity som vysvetlila zhruba podľa návodu na aktivitu a pomohla som im príkladmi premietnutými cez meotar.)

Družstvo sa po poslednej úlohe malo možnosť písomne vyjadriť, ako sa im páčili aktivity.

Zadané úlohy:

R1 - „Rovnaký koniec“ ... končiace na te

R2 - „Číslová“ ... ako v návode

R3 - „Špirála“ ... 5 písmen v slove, písmeno p

R4 - „Slovná reťaz“ ... nemali zadané slová, sami ich vytvárali

R5 - „ SMS slová“ ... mali napísať celé názvy zákonov z fyziky a zakódovať ich

číselne pomocou mobilného telefónu

R6 - „Bogle“ ... mali vytvoriť tajničku s 5x5 štvorcami a s vopred vpísaným slovom:

látka (bez interpunkčných znamienok) a navrhnúť tajničku

R7 - „Slovný štvorec“ ... 4 písmená, písmeno t


K čomu napríklad prišli? Ponúkam :

R4: od VLAS ... prišli k ... SLON

R5: kódovali: Archimedov zákon, Pascalov zákon, Ohmov zákon, Newtonove

pohybové zákony, Newtonov gravitačný zákon, Zákon odrazu a lomu svetla

Hodnotenie:

- za každé vytvorené slovo 1 bod

- pri kódovaní slov som brala za základ najväčší počet zakódovaných slov/písmen ... a ostatným družstvám som odčítala toľko bodov, koľko im chýbalo v porovnaní s najlepším družstvom

- 5-člennému družstvu som priradila 4/5 zo získaných bodov

Zistenia:

To družstvo (chlapčenské), ktoré získalo najmenej bodov, hodnotilo aktivitu takto:

... bolo to fajn, skoro som zaspal, môže byť, je to v pohode

Družstvo (miešané), ktoré získalo najviac bodov, hodnotilo svorne aktivitu:

... robme to častejšie

Kladne sa vyjadrila väčšina súťažiacich.

Záverom: Je úžasné pozorovať deti, žiakov ... ako spolupracujú, ako sa smejú, ako sa hádajú pre dobrú vec, ako premýšľajú, ako tvoria, ...

Ďakujem všetkým ktorý sú tvorcami a spolutvorcami stránok www.ucmeradi.sk.

A ešte sa pochválim. V škole sme popoludní v odbornej učebni fyziky vyrábali netradičné dopravné prostriedky na vajíčko. Na druhý deň absolvovali cez prestávku skúšobné jazdy ... voľným pádom z okna učebne fyziky. Mali sme divákov ... aj obdiv ... aj dobrý pocit  pozrite si nás na www.marianska.edu.sk

Zdravím Vás a prajem veľa radostných a zaujimavých dní Viera









Gabriela Novacká 22. 04. 2006 20:13 YRFIŠ
Z ponuky aktivít som si vybrala prednášku o šifrovaní. Keďže som ju robila so žiakmi 5. ročníka, náročnejšie časti prednášky som vynechala. Po úvodnej časti sme spoločnými silami skúšali šifrovať jednoduché vety. Využívali sme šifrovanie pomocou mriežky, šifrovanie pomocou pruhu papiera namotaného na valec (žiak, ktorý lúštil text, musel používať valec rovnakého priemeru) a substitučné šifry.

Následne žiaci pracovali vo dvojiciach. Jeden text šifroval, druhy ho lúštil. Žiakom sa táto aktivita veľmi páčila, brali ju ako hru. Sľúbila som im, že sa k nej určíte vrátime.

Zdraví vás Gaba.

Olga Pavlusikova 16. 04. 2006 20:23 monitor2006
Pripájam sa k názorom o zbytočnosti MONITORA v takejto podobe.
Anna Timková 11. 04. 2006 23:50 Odpoveď Vierke Dzurňákovej
Aj by som poskytla, ale ja to v elektronickej podobe zatiaľ nemám.Mohla by som však poslať úlohy, ktoré som aj ja obdržala od našej školiteľky v Kľačne ,Lenky Vojtekovej ,len neviem na akú mejlovú adresu.Úlohy sú z piatich oblastí-aritmetika, geometria,logika,história,iné.Súťažia družstvá /4-5členné/ za jednotlivé triedy.Sú pomenovaní podľa farieb lístočkov, na ktorých odovzdávajú odpovede na jedno miesto, ktoré je rovnako vzdialené od každého družstva.Súťažiaci si vyberajú úlohy napr.aritmetika za 600, logika za 200...Úlohy sú prezentované tabuľkou ,a postupne sa vyškrtávajú tie, na ktoré sa už odpovedalo.Niečo podobné ako v televízore, myslím na 1.programe popoludní.Odpovedať môžu na každú otázku všetci.Záleží len na tom, či odpovedajú správne a v akom poradí.Môžu získaľ 100% z bodového hodnotenia úlohy,ak odpovedali ako prví,alebo 75% z bodového hodnotenia úlohy, ak odpovedali ako druhí,alebo 50 % z bodového hodnotenia úlohy ak odpovedali ako tretí, alebo 25% z bodového hodnotenia úlohy ak odpovedali ako štvrtí...treba si to prispôsobiť počtu družstiev.Ak však odpovedali nesprávne,príslušný počet percent z bodového hodnotenia sa súťažiacim uberá.V tomto kvíze ide aj o to že nie vždy tu musia vyhrať najlepší, najmúdrejší, ak sa im takto tie body dávajú, alebo uberajú.Aj slabšie triedy tak majú šancu vyhrať.Myslím, že je to tak asi všetko.
Viera (Viera Dzurňáková) 11. 04. 2006 17:21 Pokušenie
Kolegyňa Timková. V databáze aktivít som nenašla hru Pokušenie. Prosím môžte napísať viac o pravidlach? Ak mate v elektronickej podobe príklady pre jednotlive ročníky, ste ochoná ich poskytnúť aj pre záujemcov? Za odpoveď ďakujem. V. Dzurňákova
Anna Timková 10. 04. 2006 23:10 Pokušenie
Konečne sa aj ja dostávam k napísaniu príspevku.Spočiatku na to nebol čas, a potom to boli technické príčiny.V prvom rade sa chcem poďakovať za školenie v Kľačne.Odvtedy som stálym užívateľom tejto stránky.Hneď prvou mojou aktivitou bola súťaž pokušenie, ešte v mesiaci novembri.Sama som si pripravila úlohy pre jednotlivé ročníky, takže v pondelok to bolo popoludnie pre piatakov, v utorok -pre šiestakov, v stredu pre siedmakov, vo štvrtok -pre ôsmakov, v piatok pre deviatakov(áno zostali,hoci to bol piatok).Takto strávené popoludnia mali veľký ohlas,navyše členovia víťaznej triedy obdržali malú pozornosť,ostatní účastníci pero.Moje postrehy: žiaci vlastne nenútenou formou sa učili, vzdelávali,osvojili vedomosti, ktoré im unikli, pri klasickej výučbe v triede.Komunikovali, hovorili na verejnosti, samostatne rozhodovali, pracovali v tíme..Zistili, aká je dôležitá disciplína.Pre mňa ako pre učiteľku matematiky je veľkým poznatkom zistenie toho, že žiakom chýba priestorové videnie,čítanie z obrázka.Zistila som, že žiakom mnohé veci nestačí iba povedať, vysvetliť, ale ak je to možné tak za každú cenu ukázať, previesť...aj na úkor straty času.Ďakujem za inšpiráciu v mojej práci. Anna Timková
Martina Medovičová 10. 04. 2006 13:39 Merlinov náboj
V rámci krúžkovej činnosti sme spolu s kolegyňou Evkou Gregorovou dňa 29.3.2006 zorganizovali matematickú súťaž Merlinov náboj. Zúčastnili sa na nej žiaci 5., 7. a 8. ročníka (spolu 21 žiakov). Boli rozdelení do troch družín (červení, modrí a žltí). Pre žiakov sme pripravili 20 úloh s rôznou náročnosťou zodpovedajúcou veku súťažiacich. Ak číslo úlohy po delení troma dávalo zvyšok 1, úloha bola pre piatakov, ak zvyšok 2, bola pre siedmakov, ak bez zvyšku bola ôsmacká. Bolo však na rozhodnutí členov družiny ako si úlohy rozdelili. O ďalšom priebehu súťaže pokračuje vo svojom príspevku kolegyňa Evka.
Eva Gregorová 10. 04. 2006 13:39 Merlinov náboj
Pokračovanie príspevku kolegyne Maťky Medovičovej. So žiakmi sme sa stretli po vyučovaní o 13:30, do 14:00 sme im podrobne vysvetlili pravidlá hry. V každej družine si zvolili jej členovia jedného, ktorý zadával heslá a šifry do počítača. Hru sme odštartovali o 14:00 a bola nastavená na 1 hodinu. Zvolili sme nové pravidlo, trikrát a dosť, t.j. s riešením danej úlohy mohli prísť žiaci najviac trikrát. Hoci sme mali riešenia úloh aj šifry pripravené na kartičkách, niekedy sme mali problém stihnúť riešenia skontrolovať (hodil by sa nám aj tretí kontrolór), nestihli sme ani žiadať od detí komentár k riešeniu úlohy. Deti počítali s veľkým zanietením a pravidelne chodili kontrolovať poradie svojej družiny. Posledné minúty prežívali žltí veľmi intenzívne, lebo chceli predbehnúť modrých, ale nakoniec sa im to nepodarilo. Prví skončili červení. Za účasť sme žiakom odovzdali pamätný list. Zadania úloh, pamätný list a fotografie si môžete pozrieť na webovej stránke našej školy www.zskralazc.edu.sk.
Miriam Šedová 09. 04. 2006 23:48 Piataci a BINGO
V rámci 2. časti e-learningu som si so sovjim piatakmi zahrala hru BINGO. Opakovali sme desatinné čísla a tak som si pripravila na jeden deň 12 príkladov na operácie +, -, . a : a na druhý deň premenu jednotiek. V rpvý deň pracovali vo dvojiciach, druhý deň každý sám. Musím povedať, že v prvý deň sa im to páčilo a aj darilo viac. Na niektorých tvárach bolo vidno naozaj sklamanie, keď sa morili s nejakým príkladom a potom zistili, že číslo nemajú na svojom hracom pláne. Bolo to naozaj krásne spestrenie vyučovania a pre tých najšikovnejších aj spríjemnené jednotkou. Naozaj som zistila, že matematika sa dá učiť aj trošku ináč. Ďakujem za inšpiráciu.
Ľubica Kafríková 04. 04. 2006 23:03 monitor z matematiky 2006
Má monitor na ZŠ v súčasnej podobe zmysel?
Nora Selecká 04. 04. 2006 14:24 Certifikát
Kedy budete posielať certifikát o ukončení e-learningového kurzu?

Nora - Topoľčany
Matúš (Matúš Medo) 31. 03. 2006 01:35 odpovede na fyzikalne otazky
Lad aj sneh su rovnake skupenstvo vody. Ich odlisnost je sposobena sposobom vzniku. Zatial co lad je zamrznuta voda velkeho objemu, snehova vlocka vznika postupnym namrzanim vodnych par na krystalizacnom jadre a pripajanim dalsich "mikrovlociek" ci "mikrokvapociek".


Trojny bod je miesto vo fazovom diagrame, kde sa stretavaju rozhrania vsetkych troch faz. To by sa teoreticky stat nemuselo (mohli by sme z ladu prechadzat vzdy na vodu a z tej na paru), ale je to tak . Trojny bod vsak v skutocnosti nie je nic vynimocne, aj vo fazovom diagrame vody je viacero dalsich miest kde sa stretavaju tri fazy. Je to vsak pri extremnych podmienkach a uz su to vzdy dve rozne modifikacie "ladu" a kvapalina, pripadne priamo tri rozne modifikacie "ladu". Fazove diagramy latok vo vseobecnosti su naozaj komplikovane (mnoho fyzikov sa ich vypoctom zivy cely zivot) a takymito "trojstrannymi stretnutiami" sa to v nich len tak hemzi... :-)


Posledna otazka o vnutornej energii mi nie je jasna. Podla mna je mozne urcite aj velkost vnutornej energie. Pravda, priamym meranim odobrateho/dodaneho tepla vzdy meriame iba zmeny. Pre jednoduche latky (krystaly napriklad) je mozne vypocitat ich spravanie od teploty absolutnej nuly (je na to vsak potrebna kvantova mechanika) a tym padom vieme urcit aj absolutnu velkost ich vnutornej energie. Ale naozaj iba pre tie jednoduche latky.


Polohova enegria sa meni ked sa meni poloha taziska (jeho vyska nad podlozkou). To vo vseobecnosti s vnutornou energiou vobec nesuvisi. Ak si ale dame nejake dodatocne predpoklady - napriklad teleso je volne polozene na podlozke, uz z toho mame pekny priklad. Dodanim tepla sa totiz zvysi teplota telesa, to zvacsi svoj objem (v dosledku teplotnej roztaznosti) a zvysi svoje tazisko, na co vlastne spotrebuje cast dodaneho tepla. Kovova gula leziaca na podlozke sa preto pri dodani 100 Joulov ohreje menej nez gula zavesena na niti (ta roztahovanim svoje tazisko dokonca znizuje). O malo, ale predsa.
Ivana Vločková 24. 03. 2006 10:05 U
A preco nemozme urcit vnutornu energiu telesa, iba jej zmenu...a s tym suvisi...ako sa menio polohova energia zmenou vnutornej enerie?
Ivana Vločková 24. 03. 2006 10:03 3ný bod
A tiez sa zamysla, ci trojny bod maju vsetky latky, alebo len voda

Ivana Vločková 24. 03. 2006 10:01 sneh
Zaujimalo by ma, preco niekedy vznika sneh a niekedy lad...
Jurčáková Vierka 20. 03. 2006 11:38 lenke nasmu tutorovi :-)
Leni prave som prihlasila moju mamu na tuto stranku. Bola so mnou v Klacne na skoleni a az teraz mi doslo ze e-lerning robim iba ja sama. Takze ta chcem poprosit ci jej umoznis ho robit, nech sa aj ona vzdelava v oblasti klucovych kompetencii ... :-) Dakujem ti velmi pekne, opatruj sa. Barbora
Mária Mikolajová 16. 03. 2006 11:44 M. Mikolajová - 2. časť
V tomto škol. roku učím matematiku v 7.a 9. roč. , zároveň mám matematický krúžok so žiakmi 7. roč. Matematickú aktivitu - Bingo som vyskúšala najprv na krúžku s menším počtom žiakov v tematickom celku – výrazy s premennou ,kde žiaci pracovali individuálne, keďže som to skúšala prvý krát volila so menej náročné úlohy , no pri hodnotení riešenia úloh sa tvorili rady žiakov , preto som sa rozhodla na vyuč. hodine M v tom istom ročníku túto aktivitu realizovať s náročnejšími úlohami toho istého učiva a žiaci pracovali v trojčlenných skupinách, hodina bola plne vyťažená ,rady na kontrolu riešenia sa už netvorili a pracovný elán bol zároveň motivovaný záverečným známkovaním. V 7. roč. chcem túto aktivitu ešte urobiť po prebratí lineárnych rovníc, ktoré sa teraz učíme.

Bola som zvedavá ako túto aktivitu príjmu deviataci, uplatnila som ju v temat. celku goniometrické funkcie v slovných úlohách pri upevňovaní učiva, pre budúcnosť by som tu volila menej úloh, pretože jedna vyuč. hodina mi nestačila a žiadali sa jednoduchšie úlohy . Aktivita mala napriek časovej náročnosti kladný ohlas aj u starších žiakov. Prvé dva víťazné skupiny boli hodnotené známkou. Aktivitu som realizovala na dvojhodinovke.

Daná aktivita nie je náročná iba pre žiakov ale aj pre učiteľa , má však kvalitný výsledok


Ďakujem a prajem príjemný deň

Radka (Rastislava Haláková) 01. 03. 2006 14:37 E-learning
Pani Melníková už má mať možnosť zapojiť sa do e-learningu.
Viera (Viera Dzurňáková) 16. 02. 2006 17:01 Danke
Ďakujem, že sa našiel niekto a tiež zverejnil názor na monitor.
Dana Vážanová 16. 02. 2006 14:17 Vierke
Pravopis, žiaľ nie je silná stránka matikárov ani fyzikárov. Bez urážky. Súdim podľa seba.
Dana Vážanová 16. 02. 2006 14:15 monitor
Pre žiakov bol ťažký aj príklad s krížom vpísaným do kruhu. Ešte šťastie, že sa dal natypovať.
Viera (Viera Dzurňáková) 09. 02. 2006 19:41 p.s.
Aj ja sa hambím za chybu v slove hambiť.
Viera (Viera Dzurňáková) 09. 02. 2006 17:22 Monitor
Autor príkladu s valcom sa môže hanbiť. Učitelia a hlavne žiaci majú dosť práce s prípravou na monitor, pri ktorej je potrebné využívať komerčne vydané zbierky a po tej drine príklad z učiva druhého polroka je podraz.
Alena Mihóková 02. 02. 2006 14:22 E-learning
Kolegyňa Helena Melníková sa zúčastnila kurzu fyziky v Kežmarku, ale nemá možnosť zapojiť sa do e-learningu.
Poprosím vás o riešenie tohto problému.
ďakujem
Radka (Rastislava Haláková) 30. 01. 2006 19:34 E-learning Kurz Fyzika
Pan Masár a pani Budinská - už by ste mali mať v menu "Kurz Fyzika" a teda aj možnosť zapojiť sa do e-learningu. Prajem Vám veľa úspechov pri plnení úloh.
Viera Budinská 26. 01. 2006 15:05 Kurz fyzika
Dobrý deň, aj ja sa pripájam k tým, ktorí sa nevedia napojiť na e - learning. Vďaka
Viliam Masár 20. 01. 2006 19:20 e-learning
Dobrý deň !
Na svoju mailovú adresu som dostal odkaz ohľadom zapojenia sa do e-learningu, ale neviem v menu nájsť novú voľbu : "Kurz Fyzika".
Ďakujem.
Anna Strenáčiková (Vlčeková) 19. 01. 2006 08:59 fotky
Ja sa chcem spýtať pomimo fyziky....Kedy a kde budú fotky zo školení? Ďakujem
Radka (Rastislava Haláková) 16. 01. 2006 11:38 learming
Ak sa chcete zapojiť do dištančnej (e-learningovej) časti kurzu je potrebne na ľavej lište kliknúť na príslušný kurz (ak ste absolvovali školenie z matemality, tak na "kurz MATEMATIKA") a potom na "Prvá oblasť". Tam sa Vám objavia úlohy 1. oblasti. Prajem Vám veľa úspechov pri plnení úloh.
Irinka (Irina Malkin Ondík) 13. 01. 2006 14:53 Severný magnetický pól
Je to zložité :-)
Problém je v tom, že prívlastok "severný" má dva opačné významy podľa toho, či sa jedna o zemepisný alebo fyzikálny význam. Keď sa vyrobil kompas, pre zjednodušenie orientácie bežných užívateľov, pól, ktorý ukazoval približne na Sever sa označil ako severný. Táto tradícia sa zachovala pri označení pólov magnetov. Kedže opačné póly magnetov sa priťahujú, je súčasný magnetický pól Zeme na severe Severnej Ameriky fyzikálne vzato južný. Pre zemepisárov je tento magnetický pól severný, pretože leží na Severe.
Dana Vážanová 09. 01. 2006 14:22 Severný magnetický pól
Na fyzike v 6. ročníku učíme žiakov, že severný magnetický pól Zeme sa nachádza pri južnom zemepisnom póle Zeme. Teraz učím aj zemepis v 7. ročníku. Na školskej mape Ameriky aj v atlase je severný magnetický pól vyznačený na severe Severnej Ameriky, čiže pri severnom zemepisnom póle. Ako je to teda?
Helena Poláková 08. 01. 2006 22:08 vymením
Pani Dzurňáková vymením pexeso z 8. ročníka za iné. Ohláste sa, prosím
polakovah@centrum.sk
Katarina Hromcova 31. 12. 2005 16:07 Novorocny pozdrav
Vsetkym vela lasky, zdravia, spokojnosti a uspechov v praci i osobnom zivote zelaju Hromcovci!
Viera (Viera Dzurňáková) 28. 12. 2005 22:21 pexeso
Pripravila som pexeso na úpravu výrazov pomocou vzorcov v ôsmom ročníku a žiakom sa hra pačila.
Daniela Bencatová 12. 12. 2005 14:28 súrny dotaz
Prosím o onfo.Prihlôásila som sa do e-learningového kurzu a doteraz mi neprišli nejaké info.Nebola som zaradená? Na moje dotazy som doteraz nedostala dopoved. Dakujem Nerada by som zameškala termíny.
Katarina Hromcova 05. 12. 2005 09:09 Ahojte Vargovcikovci
Sulovsky hrad radsej prenechame pre mladsie osobky,osobne sa citim dost stara na nocovanie pod holym nebom uprostred zrucanin... Dam radsej prednost pohodlnej chate s kupelnou a jedalnou. Je dost priestranna, s ochotnym personalom. Co poviete na koniec maja?
Terka (Terézia Vargovčíková) 05. 12. 2005 00:51 Ahoj Informatici
Tešíme sa na leto v Súľove. Rišo, Katka, je to tam dosť veľké, či treba prísť v predtermíne ten hrad dobudovať ?

Terka a Peťo Vargovčíkovci
Janka Nalevanková 02. 12. 2005 15:42 e-learning
Dobrý deň!
V mojej schránke ešte stále nie je prepojenie na e-lerning. Kolegyňa Melišová má toto pripojenie, má vykázané, že sa zúčastnila školení, ale mne sa ani táto informácia neobjavuje po otvorení mojej schránky. Na inú mailovú adresu som dostala odkaz, ale priamo tu ,na tejto stránke sa nič nedeje.
Zúčastnila som sa matematiky v Kežmarku 25. - 27.11.2005.
Pozdravujem Nalevanková
Viera Jacková 02. 12. 2005 14:09 Sulov
Ahojte, Hromovci aj ostatní...reagujem na vašu ponuko na letné stretko..hlásim sa....
Viera alias Elenka:-)

Všetkým lektorom ďakujem za zaujímavý program a prajem veľa pracovných úspechov!
Marta Rusnáková 02. 12. 2005 10:14 Pozdrav z Martina
Pozdravujem vsetkych ludi, ktori sme sa stretli 25.-27. novembra 2005 v Kezmarku. Reagujem na ponuku letneho stretnutia v Sulove, je to velmi pekne prostredie, rada sa stretnem s ostatnymi. Dakujem.
rusnakova@gymlet.sk
Jana Koreňová 01. 12. 2005 13:15 vratena posta
Posielali sme na urcenu adresu cestovne prikazy a cestovne listky na preplatenie (zucastnili sme sa skolenia v Kezmarku). Dnes sa nam to vratilo spat, vraj adresat neznamy...? Plati nejaka ina adresa? (My sme pouzili: Kalinciakova 27, Bratislava 3)
Dakujem
Izabela Molitorisová 30. 11. 2005 12:37 skolenie informatika
Zdravim vsetkych ucastnikov skolenia v Kezmarku od 25.11.2005 - 27.11.2005. Mrzi ma, ze na poslednu chvilu som z vaznych dovodov nemohla prist a tak som Vas vsetkych nemohla spoznat :( V podstate som len v piatok vecer prisla po materialy do Kezmarku. Ak by Ste mali zaujem mozme sa skontaktovat :moj mail izka@moly.sk. Dakujem
Katarina Hromcova 30. 11. 2005 12:14 Pozdrav z Bytce
Hromcovci zdravia zvysok sveta! Dufam, ze sa vam dobre cestovalo a ze este stale tuzite niekedy sa opat stretnut. Ozvite sa, koho by lakalo letne stretnutie v Sulove (taky mensi vikendovy ... stretovnik) - plati pre ucastnikov sustredenia v Kezmarku 25.11-27.11.2005
Jarmila Dovcová 24. 11. 2005 11:37 Prošíme o radu
Máme problém: Pani Mikolajová je registrovaná , má zapísané prihlasovacie meno i heslo, ale v počítači sa vždy objaví, že je chyba v mene , alebo hesle. Viete nám Vy napísať akým menom a heslom sa prihlásila. Moja adresa je Milajar@centrum.sk, prosím Vás pošlite na ňu požadované údaje. Ďakujeme za porozumenie a pomoc.
alena pasztorova 24. 11. 2005 09:08 learming
pekny den prajem. nemozem najst slovicko - learming.
dakujem, Ala
Jarmila Dovcová 24. 11. 2005 08:36 hľadám learming
V úvode ďakujem za pekné chvíle prežité v Kežmarku, bolo to fantastické. Chcela by som sa opýtať ako sa dostať na časť "learming", nedarí sa mi to.
Ďakujem a prajem príjemný deň.
Adriana Vargová 18. 11. 2005 10:08 skolenie
Dakujem za super skolenie v Kezmarku všetkym skolitelom, bolo velmi motivujuce, napadite a poucne. Prosim o informacie, kde najst zadania uloh pre dištancnu cast. Adriana
Jana Škreková 16. 11. 2005 18:20 školenie
Až teraz som si našla čas na napísanie. Ďakujem za školenie v Kľačne. Na našej PK som informovala o kľúčových kompetenciách, malo to veľmi dobrý ohlas. K aktivitám, ktoré ponúkate na internete sa dostávam pomaly z časových dôvodov.
Viera Budinská 15. 11. 2005 20:53 prihláška
Prihlásila som sa na víkendové školenie z fyziky v Kežmarku,zatiaľ som nedostala odpoveď.Prosím o informáciu. Vďaka.Viera
Anna Stremeňová 15. 11. 2005 14:53 prihláška
Odoslala som prihlášku na víkendové školenie v Kežmarku v dňoch 18.11.-20.11.2005, neviem či platí.Prosím o odpoveď. Ďakujem,Stremeňová
Helena Melníková 15. 11. 2005 12:04 Miesto
Prosím o informáciu kde presne sa budú konať školenia z fyziky, nevieme kde sa mame hlasit v Kežmarku.Ubytovanie a pod. Dakujem
Daniela Bencatová 15. 11. 2005 11:44 žiadosť
chcela by som sa informovať o forme prihlasenia na kurz e-learnin z fyziky od 1.12-30.4. Našla som len prihlašky z informatiky a matematiky. Dakujem.
Katarína Melišová 14. 11. 2005 20:18 matika Ke6marok
Ďakujem za dobytie energie
Kačka (Katarína Bachratá) 14. 11. 2005 09:42 fotky zo skolenia v Kezmarku
fotky zo skolenia Matematiky v Kezmarku su docasne na adrese
http://www.kis.fri.utc.sk/slov/html/vlastn e/bachrata/
pod heslom Kezmarok
Radka (Rastislava Haláková) 10. 11. 2005 08:13 školenie
Všetkým, ktorí boli na niektoré zo školení riadne prihlásení, bol poslaní e-mail o potvrdení, resp. nepotvrdení účasti. Pán Sobota, na školenie informatiky prihlásení nie ste.
Emilia Rusnakova 09. 11. 2005 15:20 skolenie
Som prihlásená na kurz do Kezmarku?
Nedostala som od Vás žiadnu odpoveď.
Gabriel Sobota 09. 11. 2005 11:46 školenie
Pred mesiacom som sa prihlásil sa na školenie z informatiky (Kežmarok), neviem či som bol vybratý, na dotaz nikto neodpovedá, uff, uff.
Sobota z Košíc.
Miroslava Zbínová 03. 11. 2005 09:20 pre Betku Rusňákovú
Príklady som dostala. Ďakujem.
Mária Lacová 03. 11. 2005 08:05 prihlasenie
Prosím Vás dá sa ešte prihlásiť na
školenie do Kežmarku .
Anna Gibová a Mária Lacová
Viera (Viera Dzurňáková) 01. 11. 2005 13:25 adresy školiteľov
Prosím, ak je to možné, sprístupnite stránku, na ktorej boli školitelia matematiky v Kľačne a tiež ich meilove adresy. Ďakujem.
Lenka (Lenka Vojteková) 28. 10. 2005 19:09 skolenie klacno
bolo tam s Vami super:) boli ste sqeli ucastnici:) vdaka:)
Radka (Rastislava Haláková) 28. 10. 2005 16:20 otázka
Žiaľ Anna Gibová ani Mária Lacová na školenie z matematiky v kežmarku prihlásené nie sú. Na prihlásenie na školenie bolo potrebné vyplniť prihlasovací formulár na tejto stránke.
Radka (Rastislava Haláková) 28. 10. 2005 16:11 e-learning
Ak ste prihlásená iba do e-learningovej časti kurzu, táto nie je spojená s víkendovým školením. V potvrdení prihlášky sa informácia o ubytovaní nachádzala omylom.
Radka (Rastislava Haláková) 28. 10. 2005 16:07 Potvrdenie účasti na školení
Prosím všetkých, ktorí chcú potvrdiť svoju účasť na prezenčných školeniach, aby to urobili na e-mailovej adrese ucmeradi@ucmeradi.sk, prípadne radka@p-mat.sk a nie v diskusnom fóre. Ďakujem.
Roman Sány 27. 10. 2005 14:27 školenie Klacno
Super školitelia, super školenie, super atmosféra, super ľudia ... ďakujem Roman Sány.
Mária Lacová 27. 10. 2005 11:29 otázka
Anna Gibová a Mária Lacová sa chcú
poinformovať, či sú prihlásené na
školenie učiteľov matematiky do
Kežmarku.
Viera Hyblerová 26. 10. 2005 20:32 Školenie v Kľačne
Lenka,Kačka,Feri,Buggi,Žabčo,Hynek - ste skvelí školitelia, vďaka Vám a aj všetkým učiteľom za výbornú atmosféru na Kurze Matematiky v Kľačne. Viera z Liptova.
Kačka (Katarína Bachratá) 26. 10. 2005 11:40 adresy pre moodle
Na stranke http://x.opf.slu.cz/~korviny/Moodle_OPF/index.html sa môžete dozvedieť viac o ovladaní výučbového softwéru MOODLE, ktorý bol prezentovaný na školení.
Prajem pekný deň
Kačka
Miroslava Zbínová 26. 10. 2005 11:11 školenie v Kľačne
Ďakujem všetkým školiteľom a zúčastneným za vynikajúce školenie, príjemne strávený víkend a veľa nových nápadov. Mirka (Gymnázium Púchov)
Martina Masikova 26. 10. 2005 08:20 e-learning
Dostala som potvrdenie mojej prihlášky na e-learningovú časť kurzu, kde sa spomína 3-krát ubytovanie.Znamená to, že aj táto časť kurzu bude spojená s víkendovým školením?
Kačka (Katarína Bachratá) 24. 10. 2005 16:40 kurz fyziky v Kľačne
Na kurz fyziky do Kľačna sa ešte dá prihlásiť.
Anton Paulen 24. 10. 2005 16:07 informácia
Je ešte voľné miesto na školení v Kľačne na kurz fyziky? Kedy je možný ďalší termín?
Radka (Rastislava Haláková) 24. 10. 2005 11:49 e-learning
Na tejto stranke sa uz nachadzaju dalsie kurzy e-learning z matematiky, fyziky aj informatiky. Prihlasit sa na ne da rovnako ako na prezencnu cast skolenia, vyplnenim prislusnej prihlasky.
Mária Priesterová 24. 10. 2005 11:37 informácia
Moja prihláška na školenie v Kľačne na kurz fyzika od 4. 11. nebola odoslaná,čo som zistila neskoro. Budete organizovať ďalšie kurzy, keďže nasledujúci termín je už obsadený?
Viera (Viera Dzurňáková) 23. 10. 2005 18:42 školenie v Kľačne
Pozravujem všetkých účastníkov vydareného školenia. Vierka zo Spišskej Novej Vsi
Iveta Hrivová 17. 10. 2005 10:36 e-learning
mam zaujem o kurz matematiky,e-learningovu cast kurzu. Kam mam poslat prihlasku? Dakujem
Sona Horelicanova 16. 10. 2005 21:57 Vec : Právomoc
Čo znamenajú plné právomoci?
Ivona Smieskova 11. 10. 2005 19:00 e-learning
mam zaujem o kurz z informatiky, e-learningova cast kurzu, kam poslat prihlasku???
Marta Megyesiová 10. 10. 2005 13:24 e-learning
Vzhľadom na to, že vikendové kurzy z matematiky sú už obsadené, chcela by som sa prihlásiť do e-learningovej časti kurzu. Kam mám poslať prihlášku?
Martina Masikova 10. 10. 2005 09:27 e-learning
Vzhľadom na to, že vikendové kurzy z matematiky aj informatiky sú už obsadené, chcela by som sa prihlásiť do e-learningovej časti kurzu. Kam mám poslať prihlášku?
Radka (Rastislava Haláková) 03. 10. 2005 16:09 Učiteľ ŠZŠ
Ak ŠZŠ je špeciálna základná škola, určite sa medzi aktivitami nájdu aj také, ktoré sa budú dať použiť pre žiakov týchto škôl.
Štefan Fulmek 29. 09. 2005 16:20 Kurz FrontPage
Záujemcom o kurz "Tvorba webu v programe FrontPage" dávam do pozornosti stránku www.spssbb.edu.sk/fp
V súčasnej dobe pripravujem na MS Class Serveri dištančnú formu štúdia. Pedagogicky spracovaný materiál nevyužívajte na komerčné účely, je určený pre začínajúcich pedagógov informatiky na základných a stredných školách.
Mikuláš Simčuv 27. 09. 2005 20:26 Učiteľ ŠZŠ
Bude sa táto stránka týkať aj aktivit vhodných pre ŠZŠ
skrecok (Michal Prusák) 27. 09. 2005 16:51 Obe školenia
Samozrejme nie je nutné ísť na obe matematické školenia, ak vám vyhovuje viac Kežmarok, prihláste sa tam.
Mária Kéryová 27. 09. 2005 14:44 Školenie z matematiky
je nutné ísť na obidve školenia z matematiky? Nám by s kolegyňou viac vyhovoval termínovo Kežmarok.
Marika
skrecok (Michal Prusák) 26. 09. 2005 14:02 Učitelia prvého stupňa
Táto stránka je už teraz určená aj pre týchto učiteľov, nachádzajú sa tu aktivity, ktoré sú vhodné aj pre žiakov prvého stupňa ZŠ.
Eva Andrejčáková 26. 09. 2005 13:46 dotaz
bude tato internetova stranka aj pre ucitelov 1. stupna?
s pozdravom eva andrejcakova zs poziarnicka, kosice
Jana Machova 25. 09. 2005 19:47 Pridať odkaz na stránky M-F-I
Gymnázium P. Horova
www.gphmi.sk/pages/studproj.html
Mnozstvo ucelených stránok s interaktívnymi appletmi a mnozstvom úloh z matematiky, fyziky a informatiky.


PROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU

O projekteAutoriKontakt