meno:

heslo:

    1 užívateľ on-line

Diskusné fóra

O všetkom, čo sa týka www.UcmeRadi.sk



Iba zaregistrovaní užívatelia môžu prispievať do fóra.
Registrácia

Od kohoDátumVec
Text
Ľuboslava Adamovská 14. 02. 2011 21:12 vývoj učebnej pomôcky
V rámci projektu Podaj pomocnú ruku človek som vyrobila DVD, kde som sa venovala poskytovaniu prvej pomoci pri rôznych poraneniach. Sú tam názorné ukážky a postup pri ošetrovaní. Bola by som veľmi rada, keby ste mi poradili,ako túto moju pomôcku zaregistrovať a kam sa mám obrátiť.
Viera (Viera Dzurňáková) 05. 01. 2011 19:19 Pozdrav
V novom roku prajem všetkým učiteľom dobré zdravie a radosť z práce.
Alena Hronská 27. 09. 2009 17:10 ŠKD
Zdravím všetkých pedagógov! Rada by som si vymenila skúsenosti o činnosti v školskom klube detí. Teším sa na všetky príspevky.:-)
Ján Gregor 12. 11. 2008 18:26 Vyvoj ucebnej pomocky
Zdravim Vas,



Vramci mojej diplomovky vytvaram multimedialny system pre vyucby stereometrie s pouzitim virtualnej reality. Konkretne sa jedna o vytvorenie 3d interaktivnych modelov, ktore budu pozorovane pomocou klasickych cerveno-zelenych okuliarov a pouzivatel tak ziska dojem 3d. Cely obsah a vyucba bude realizovbana pomocou weboveho systemu s autorizaciou, kde si ucitel zvoli typy latky pripadne ulohy a ziak sa po prihlaseni do systemu bude moct venovat svojim uloham...

Chcel by som sa Vas opytat, ake typy uloh by ste privitali najviac v tejto oblasti, resp, ti ktori pouzivate napriklad cabri3d, co by ste chceli zmenit, pripadne ako by ste si vy ako ucitelia predstavovali tento system. Toto riesenie bude urcene hlavne pre Vas, a preto je dolezite, aby ste pri jeho vyvoji stali aj vy, dosiahneme tym zaujimave riesenie, ktore sa (dufam) rozsiri na viacerych skolach.

P.S: nerad by som zaplnal tento priestor touto temou, takze pokial Vas tato tema zaujala, napiste mi prosim na jan.gregor@chello.sk, pripadne na tuto adresu (školskú).

Ďakujem za pozornosť :)
S pozdravom,

Jan Gregor
tibor haluska 18. 09. 2008 20:38 konkrétnosť
čo je podstatou celého projektu
neviem posúdiť
Zdena Vavrová 14. 07. 2008 17:59 Je tu ticho
Zdravím všetkých, ktorí sem zablúdia. Je tu akosi ticho. A akosi "dávno".
lubo orsag 04. 04. 2008 11:36 ERASMUSPLUS
Ahojte kamoši...:)

Volám sa Lubo Orsag a študujem španielčinu v Španielskej Granade za pomoci štipendíjneho programu Erasmusplus. Robím si oficiálny certifikát španielčiny D.E.L.E., čo je celosvetovo jediný oficiálne uznávaný diplom zo španielčiny.
So školou som spokojný, v španine citelne napredujem a po mesiaci nemám zábrany kecať na ulici.:)
Granada je nádherné mesto, plné možností, kde si každý príde na svoje
A preto ak sa chcete naučiť španielčinu, chodte na web a kuknite infošky na erasmusplus.com
Viera (Viera Dzurňáková) 17. 09. 2007 19:54 stretnutie absolventov
Kolegovia, ktorí ste končili štúdium na PF UPJŠ v roku 1982 príďte zaspomínat na stretnutie dna 6. 10. 2007. Pozvanka je na sránke fakulty www.science.upjs.sk v aktualitach. Ak sa mi ozvete kolegovia z kombinacie M-F 1 a 2 a prejavite záujem porozprávať sa pred plesom na fakulte, skúsim nejaku poslucháreň vybavit od 17,00 do 18,30. Adresa: dzurnak@gmail.com
jozef petrik 17. 07. 2007 22:49 knihyy
hladam knihy z fyziky od akademika Hajka.....

Bronislava Mihálková 14. 05. 2007 21:04 Bingo; Matematické pexeso.
Bingo využívam pri precvičovaní učiva v triedach, kde mám menší počet detí s vývinovými poruchami (mám triedy, kde je 40% takýchto detí - v takýchto triedach som bingo skúsila, ale deti s poruchami boli po prvých neúspechoch málo motivované a odmietali súťažiť). Najviac sa mi overilo Bingo pri precvičovaní premieňania jednotiek. Takáto forma deťom veľmi vyhovovala, dokonca sa jej dožadovali a často na začiatku hodiny skandovali: "Bingo, Bingo...", možno aj kvôli možnosti vylepšiť si prospech, keďže tu "nachytali" samé jednotky :)

Bingo som veľmi využila aj u siedmakov pri riešení rovníc a v poslednej dobe pri percentách.

Mojim postrehom bolo, že čím ťažšie úlohy bingo obsahovalo, tým ľahšie sa deti vzdávali. Osvedčila sa mi aj kontrola úloh pri stole učiteľa, keď už žiaci úlohy riešiť nemohli a pokračovali až po kontrole a vrátení sa na miesto.

Matematické pexeso som využívala na utvrdzovanie učiva v šiestom ročníku pri celých číslach (na kartičkách boli veľmi jednoduché príklady, ktoré bolo možné si ľahko zapamätať) a v piatom ročníku pri uhloch (pár: na jednej kartičke bol narysovaný uhol, alebo napísaná veľkosť uhla v stupňoch, na druhej kategória-ostrý, tupý, priamy, pravý, vypuklý - mali sme desať párov). Žiaci boli rozdelení do skupín po štyroch, Každá skupina mala inú sadu pexesa, po určitom čase si sady vymenili.

Pri takýchto aktivitách sa deťom môžem viac "priblížiť" ako iba pri strohom počítaní pri tabuli, a preto sa snažím tieto aktivity zakomponovať :) do vyučovacieho procesu čo najčastejšie. Dokonca aj pri suplovaných hodinách (samozrejme, že potom tie aktivity nie sú matematické :) ).
Marcela Chovanová 10. 05. 2007 18:25 NÁBOJ Bingo
V prvom ročníku na strednej škole som využila suplovanú hodinu na upevnenie učiva z tematického celku "Lineárne rovnice, nerovnice a sústavy lineárnych rovníc" formou súťaže Bingo. Pripravila som 20 príkladov na lineárne rovnice, nerovnice a sústavy lin. rovníc. Príklady boli rôznej náročnosti od jednoduchých po priemerné. Žiakov som rozdelila podľa známok na päť päťčlenných homogénnych skupín. Upozornila som ich, že príklady sú rôznej náročnosti, aby si ich vyberali podľa svojich schopností. Každej skupine som dala pripravenú tabuľku 3x5, do ktorej si vpísali ľubovolné čísla od 1 do 20. Každá skupina dostala zadania príkladov a 20 kartičiek s číslami príkladov. Na príslušné kartičky zapisovali výsledky. Jeden žiak zo skupiny, väčšinou ten najslabší žiak v matematike, keď sa nazbieralo viacej riešení doniesol kartičky s výsledkami na kontrolu. Za správne vyriešené úlohy som vyškrtla skupine priradené číslo v ich hernom pláne, ak ho mali zapísané v tabuľke. Žiakom sa hodina páčila. Bola trochu rušnejšia ako klasické hodiny. Žiaci boli veľmi zapálení pre súťaženie. Niektorí sa snažili zvíťaziť za každú cenu, a preto si zatipovali, ale nepomohlo im to. Niektorí mali väčšie šťastie pri voľbe čísel do tabuľky. Dve skupiny žiakov skončili naraz. Ich členov som ohodnotila jednotkou. Hodina sa páčila nielen žiakom, ale i mne. Marcela Chovanová, 10.5.2007
Hildegarda Bednárová 23. 04. 2007 10:59 Príspevok- náboj, matboj,..
Mnohé aktivity som vyskúšala, predovšetkým tie, ktoré som na vlastnej koži zažila na školení.

Náboj- pri precvičovaní sínusovej a kosínusovej vety som uplatnila práve tento spôsob. Je využiteľný skoro na všetko. Počet úloh som dala podľa počtu žiakov v skupine vzhľadom na obmedzený čas hodiny, žiaci si podľa náročnosti rozdelili úlohy. Každý tak odhadol svoje schopnosti. Nevýhodou je, že všetci neprepočítajú všetky úlohy.

Matboj- mojím cieľom bolo nácvik zručnosti stredovej súmernosti v triede nastal dosť veľký hluk a tí, ktorí nepochopili princíp sa vzdávali.

Nematematická hra- na zastupovanej hodine v triede , kde neučím som vyskúšala amerického farmára žiaci navrhli aj častejšie takéto zastupovanie
Viera (Viera Dzurňáková) 05. 04. 2007 19:01 vsetkym ucitelom
Slniecko ma svoju moc, je tu zase Velka noc. Prezite ju v pohode a zdravi, nech Vas korbac a voda vsetkych bolaciek zbavi.
Martina Michalickova 30. 03. 2007 10:55 Bingo
Hru Bingo som zaradila pri opakovani a precvicovani pohybovych uloh pred pisomkou z fyziky na pohyb. Aj ked sa decka nejdu potrhat pri ulohach na pohyb, vsetky sutaze riesia s chutou. Pripravila som pre nich tabulku 3 x 5 a nachystala 18 uloh. Riesili to v skupinkach po 4. Aj ulohy typu premente jednotky boli rychlo a bez frflania vyriesene. Nalietala som sa po celej triede s vysledkami, takze nabuduce to vyriesim tak, ze budem sediet za katedrou a budem chciet, aby si decka zvolili hovorcu, ktory mi bude ulohy chodit ukazovat na kontrolu. Vitaznej skupine vzdy slubim jednotku + sladku odmenu (hoci najviac ich potesim velkou kofolou, ale tu nam hygiena zakazala). Druhemu, popripade tretiemu druzstvu (podla poctu deti v triede) slubim plusky. Hra ma velky uspech a deti su motivovane. Vrelo odporucam.


Mária Kolková 15. 03. 2007 14:11 pridanie aktivit
Prajem pekny den. Som diplomantka. Chcela by som zverejnit moje aktivity (pracovne listy z matematiky hlavne v Exceli s problemovymi ulohami), lebo by som sa potesila spatnej vazbe od ucitelov. Je to mozne? Ako ich mozno pridat?
Viera (Viera Dzurňáková) 26. 02. 2007 18:05 informacia
Prosim, napiste mi, aky je termin na splnenie uloh distancnej casti kurzu z fyziy. Dakujem a prajem prijemny den.
Darina Horňáková 12. 02. 2007 10:16 prispevok od dariny
V tematickom celku zlomky som so ziakmi zahrala hru Bingo.Boli rozdeleni do 5.cl.druzstiev.Prvykrat to nedopadlo najlepsie /lepsi pracovali individualne.Dalsie pokusy boli uspesne a ziaci boli odmeneni znamkami. Darina Secovce
Gabriela Mačáková 06. 02. 2007 11:49 bingo
Našla som na tejto stránke pravidlá hry BINGO, použila som ich pri premenách jednotiek na kontrolu v ôsmej triede. Žiakou hra zaujala a sami si tvoria rozcvičky na mocniny , vzorce ... Autorom hry srdečná vďaka.
Stanislava Navarcikova 29. 01. 2007 16:33 Bingo
V sekunde,v ramci opakovania kombinatoriky a precvicenia scitovanie a odcitovanie zlomkov, som sa rozhodla pre bingo. Deti sa rozdelili na 6 skupin a kazda dostala tabulku 3x4.Mala som pre nich pripravenych 18 zadani, v ktorých boli slovne ulohy i teoria.

Stihli sme to presne za hodinu. Kazdy z najlepsieho druzstva ziskal jednotku.Na zaciatku som do skupiny dala 6 uloh a po vyrieseni mi odovzdali zadanie a zobrali si dalsie. Nastal v tom zmatok, ked ziaci nevedeli, ktora kopka je ich a zobrali omylom zadanie z inej skupiny. Ziakom sa hodina pacila.A prezradili mi, ze ta hodina im ubehla neuveritelne rychlo:)
Ivana Bajnokova 08. 01. 2007 10:39 Bingo
Robila som v 7.ročníku Bingo so zameraním na poradie počtových výkonov v tematickom celku číselné výrazy.Mala som 5 štvorí,pričom v každej skupine boli žiaci šikovnejší i slabší.Mali 5 príkladov a tabuľku 3x3.Veľmi dobra si skupine rozdelelili prácu,lebo obtiažnosť úloh bola stúpajúca.Zapojili sa všetci.Víťazné družstvo bolo ohodnotené známkou.Žiaľ 2 družstvá jeden príklad tipovali a mali smolu.Kontrolovala som aj poradie počtových výkonov.Bolo fajn.

Na hodinách robievam tzv.Hra na čísla:sú zadané 3-5 príkladov jednej témy,žiaci ich riešia a po skončení práce si berú číslo,po uplynutí daného času skontrolujem výsledky.Čas je nastavený tak,aby všetci žiaci mali šancu,aj ten,ktorý pracuje pomaly môže zíakať malú jednotku.Za tri malé je veľká.Po nesprávnom riešení si berie nové číslo.Dá sa to aplikovať aj s jedným príkladom,alebo vo viacerých kolách na jednej hodine.Je to dobré najmä pri rozcvičkách a na rýchle opakovanie napr.pri operáciách s prirodzenými číslami,s celými číslami,pri zlomkoch.jednoduchých i zložitých rovniciach či lomrných výrazoch.

s pozdravom Bajnoková


PROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU

O projekteAutoriKontakt