meno:

heslo:

    1 užívateľ on-line

Hľadaný text - Databáza aktivít


Databáza aktivít - knižnica inšpirácií

Upozornenie: na tomto mieste sa zobrazuje len výber z databázy. Kompletná databáza je dostupná pre prihlásených užívateľov.

I. Základná charakteristika aktivity | II. Didaktické ciele | III. Príprava aktivity | IV. Podrobný popis aktivity | V. Diskusné fórum k aktivite

Dátum pridaniaZdrojEmail autoroviPočet prístupovHodnotenie
18.09.2006 Riešky poslať 29097 Buďte prvý!

Pitoreskny antitetris

zobrazenie pre tlač

Celkový čas trvania aktivity Vek žiakov (v rokoch) Optimálny počet účastníkov Rozdelenie účastníkov Odporúčaná časť dňa Minimálny počet organizátorov Čas na technickú prípravu
0:45 až 2 hod. 10 až 25 2 až 30 Dvojice, Družstvá 1 až 6 členné Ráno, Dopoludnie, Popoludnie, Večer 1 < 0:05 hod.

I. Základná charakteristika aktivity
hore

Anotácia:
Hra pre dvoch hráčov na štvorčekovom papieri, kde striedavo umiestňujú písmená Z a tak sa snažia ohraničiť a pre seba získať územie.

Kľúčové slová:
tetris, Riešky, geometria, štvorčekový papier

Typ aktivity - forma:
Súťaž v matematickej hre (matboj) - Individuálny turnaj (Každý s každým, Švajčiarskeho (ratingového) typu, Vylučovací (pavúk)), Skupinový turnaj (Radový (stolový))

Predmet - oblasť:
Matematika - Geometria (Planimetria)

Predpokladané vedomosti:
Nevyžaduje si žiadne, avšak aspoň mierna orientácia v útvaorch na štvorčekovom papieri je prospešná.


II. Didaktické ciele
hore

Fáza poznávacieho procesu:
Motivácia, Objavenie čiastočného poznatku (separované a univerzálny model)

Kompetencie:
Práca s informáciami - brať do úvahy skúsenosť, dávať veci do súvislosti a organizovať poznatky rôzneho druhu, posudzovať a hodnotiť
Autonómia osobnosti - robiť rozhodnutia, nachádzať nové riešenia, vyrovnávať sa s neistotou a komplexnosťou situácií, vytrvať v prípade ťažkostí


III. Príprava aktivity
hore

Pomôcky:
Štvorčekový papier, Písacie potreby, Hodinky

Čas na technickú prípravu:
menej ako 5 minút


IV. Podrobný popis aktivity
hore

Súbory:
application/mswordPitoreskny_antit.doc Pravidlá, stratégia, skúsenosti, modifikácie (149 kB)


Text:
Túto hru hrajú proti sebe dvaja hráči. Budeme na ňu potrebovať iba štvorčekový papier a perá. Hraciu plochu pre jednu hru bude tvoriť štvorec 15x15 štvorčekov. Vyhráva ten hráč, ktorý pomocou ťahov zaberie väčšie územie (väčší počet štvorčekov). Ťah hráča spočíva v umiestnení útvaru v tvare písmena Z na hraciu plochu (Z je zložené z piatich štvorčekov, pričom v strede sú tri pod seba umiestnené). Tento útvar môže hráč nakresliť ľubovoľne otočený alebo prevrátený, ale iba tak, aby celý ležal na ešte nepoužitej hracej ploche (to je taká, na ktorej ešte neleží žiaden iný útvar, a ani nie je zabratá). Hráči sa v ťahoch striedajú. Hráčovi sa svojim ťahom môže podariť zabrať nejaké územie. To je také územie, do ktorého sa umiestňovaný útvar už nezmestí. Zároveň je týmito útvarmi ohraničené, pričom to nemusia byť útvary položené iba hráčom ktorý ho zaberá. Po zabraní si do každého jeho políčka vpíše svoje iniciály (alebo iný znak), aby sa na konci hry vedelo, že je jeho.


V. Diskusné fórum k aktivite
hore

Fórum k tomuto príspevku

Iba zaregistrovaní užívatelia môžu prispievať do fóra.
Registrácia

Od kohoDátumVec
Text
Viera (Viera Dzurňáková) 20. 09. 2006 18:35 kruzok
Hra sa ziakom pacila.




PROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU

O projekteAutoriKontakt