meno:

heslo:

    1 užívateľ on-line

Hľadaný text - Databáza aktivít


Databáza aktivít - knižnica inšpirácií

Upozornenie: na tomto mieste sa zobrazuje len výber z databázy. Kompletná databáza je dostupná pre prihlásených užívateľov.

I. Základná charakteristika aktivity | II. Didaktické ciele | III. Príprava aktivity | IV. Podrobný popis aktivity | V. Diskusné fórum k aktivite

Dátum pridaniaZdrojEmail autoroviPočet prístupovHodnotenie
14.10.2005 Pikomat poslať 70851 Buďte prvý!

Kto je vo výhode?

zobrazenie pre tlač

Počet stretnutí Celkový čas trvania aktivity Vek žiakov (v rokoch) Optimálny počet účastníkov Rozdelenie účastníkov Odporúčaná časť dňa Minimálny počet organizátorov Čas na technickú prípravu
4 3 až 5 hod. 12 až 18 4 až 30 Dvojice, Trojice Ráno, Dopoludnie, Popoludnie 1 0:30 hod.

I. Základná charakteristika aktivity
hore

Anotácia:
Štyri problémy so spoločnou témou Kto je vo výhode. Orientované sú na experimentálne určenie pravdepodobnosti a následne výpočtom.

Kľúčové slová:
výhoda, pravdepodobnosť, geometrický rad

Typ aktivity - forma:
Seminár - Zmes úloh, Riešenie problému

Predmet - oblasť:
Matematika - Pravdepodobnosť a štatistika

Predpokladané vedomosti:
aspoň intuitívna predstava o pravdepodobnosti, pre stredoškolákov - pravdepodobnosť, súčet geometrického radu


II. Didaktické ciele
hore

Fáza poznávacieho procesu:
Motivácia, Objavenie čiastočného poznatku (separované a univerzálny model), Objavenie poznatku

Kompetencie:
Komunikácia - počúvať a brať do úvahy názory iných ľudí, zúčastňovať sa na diskusiách a vyjadrovať svoje názory, obhajovať vlastný názor a argumentovať, spolupracovať s inými a pracovať v tíme
Práca s informáciami - získavať informácie, radiť sa s ľuďmi vo svojom okolí, dávať veci do súvislosti a organizovať poznatky rôzneho druhu, posudzovať a hodnotiť


III. Príprava aktivity
hore

Pomôcky:
Papier, Písacie potreby, Iné pomôcky

Iné pomôcky:
mince, hracie kocky

Čas na technickú prípravu:
30 minút


IV. Podrobný popis aktivity
hore

Súbory:
application/pdfSem_pravdOp.pdf Kompletný seminár, opravená verzia (122 kB)


Text:
Podrobný popis aktivity spolu s upresnením potrebných pomôcok nájdete v priloženom súbore - seminar_pravd.pdf. Čas na technickú realizáciu (30 minút) je potrebný na prípravu pomôcok. Seminár sa dá využiť na základnej, ale aj na strednej škole - realizácia sa líši v spôsobe, akým pristupujeme k určovaniu pravdepodobnosti výpočtom: u mladších sa dá vo vačšej miere venovať experimentovaniu a základom pravdepodobnosti, u starších sa dá venovať vo vačšej miere zasa výpočtu pravdepodobnosti, resp. riešením analogických problémov, zovšeobecneniam a pod.


V. Diskusné fórum k aktivite
hore

Fórum k tomuto príspevku

Iba zaregistrovaní užívatelia môžu prispievať do fóra.
Registrácia

Od kohoDátumVec
Text
Dáša (Dagmar Ševerová) 11. 08. 2009 21:13 Vdaka! :)
Ďakujem za upozornenie na chybu, pokusim sa to casom opravit aj v subore.
Michal Mesároš 10. 08. 2009 16:46 Chyba v ulohe
V ulohe Priloha na pizzu je chyba, veta "Aďa preferuje huby, vyslovene neznáša ananás, olivy jej nevadia" by mala zniet "Aďa preferuje huby, vyslovene neznáša olivy, ananás jej nevadí", pretože inak je neskôr v riešení logický spor. Samozrejme, chyba nie je veľká a každý učiteľ by si ju mal uvedomiť. Okrem toho, uloha sa da pouzit aj s tymto zadanim, no nesedi k nej riesenie a straca trochu povodnu pointu.




PROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU

O projekteAutoriKontakt