meno:

heslo:

    1 užívateľ on-line

Hľadaný text - Databáza aktivít


Databáza aktivít - knižnica inšpirácií

Upozornenie: na tomto mieste sa zobrazuje len výber z databázy. Kompletná databáza je dostupná pre prihlásených užívateľov.

I. Základná charakteristika aktivity | II. Didaktické ciele | III. Príprava aktivity | IV. Podrobný popis aktivity | V. Diskusné fórum k aktivite

Dátum pridaniaZdrojEmail autoroviPočet prístupovHodnotenie
29.09.2005 FKS poslať 116324 Buďte prvý!

Aká je vaša reakčná doba?

zobrazenie pre tlač

Celkový čas trvania aktivity Vek žiakov (v rokoch) Optimálny počet účastníkov Rozdelenie účastníkov Odporúčaná časť dňa Minimálny počet organizátorov Čas na technickú prípravu
0:20 hod. až dlhodobo 13 až 25 2 až 20 Jednotlivci, Dvojice, Trojice Popoludnie 1 0:10 hod.

I. Základná charakteristika aktivity
hore

Anotácia:
Často sa stáva, že musíme okamžite reagovať na nejakú nečakanú situáciu. Je však naša reakcia skutočne okamžitá? Ukazuje sa, že to tak nie je. Kým sa podnety dostanú do nášho mozgu, ten ich spracuje a vyšle zodpovedajúce impulzy (dupni na brzdu!), prejde istý čas. Tento navyše nie je úplne krátky, ide o niekoľko desatín sekundy (v závislosti od našich schopností). Viete aká je vaša reakčná doba?

Kľúčové slová:
reakčná doba, podnet, voľný pád

Typ aktivity - forma:
Experiment - Konferencia experimentátorov, Domáce experimenty

Predmet - oblasť:
Fyzika - Úvod do štúdia fyziky, Mechanika

Predpokladané vedomosti:
meranie časov a dĺžok, voľný pád (nie nutne)


II. Didaktické ciele
hore

Fáza poznávacieho procesu:
Motivácia

Kompetencie:
Komunikácia - počúvať a brať do úvahy názory iných ľudí, zúčastňovať sa na diskusiách a vyjadrovať svoje názory, obhajovať vlastný názor a argumentovať, spolupracovať s inými a pracovať v tíme, prispievať k práci skupiny a spoločnosti
Práca s informáciami - využívať informačné a komunikačné technológie, radiť sa s ľuďmi vo svojom okolí, zvažovať rôzne zdroje dát, dávať veci do súvislosti a organizovať poznatky rôzneho druhu, ovládať matematické a modelové nástroje, posudzovať a hodnotiť


III. Príprava aktivity
hore

Pomôcky:
Hodinky

Čas na technickú prípravu:
10 minút


IV. Podrobný popis aktivity
hore

Súbory:
application/pdfreakcia.pdf podrobný komentár k experimentu, 2 strany (43.1 kB)


Text:
Pri tomto experimente si žiaci môžu rýchlo (alebo pomaly, to závisí od zvolenej formy organizácie - či sa im povie čo majú merať a ako, alebo sa im povie iba zadanie a zvyšok je na nich) zistiť reakčnú dobu seba i kamarátov. Experiment je nenáročný na pomôcky, potrebné sú iba stopky. Podrobnejší popis a komentár sú v priloženom súbore.


V. Diskusné fórum k aktivite
hore

Fórum k tomuto príspevku

Iba zaregistrovaní užívatelia môžu prispievať do fóra.
Registrácia

Od kohoDátumVec
Text




PROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU

O projekteAutoriKontakt