meno:

heslo:

    1 užívateľ on-line

Hľadaný text - Databáza aktivít


Databáza aktivít - knižnica inšpirácií

Upozornenie: na tomto mieste sa zobrazuje len výber z databázy. Kompletná databáza je dostupná pre prihlásených užívateľov.

I. Základná charakteristika aktivity | II. Didaktické ciele | III. Príprava aktivity | IV. Podrobný popis aktivity | V. Diskusné fórum k aktivite

Dátum pridaniaZdrojEmail autoroviPočet prístupovHodnotenie
22.09.2005 FKS poslať 13156 Buďte prvý!

Fyzika a Murphyho zákony

zobrazenie pre tlač

Celkový čas trvania aktivity Vek žiakov (v rokoch) Optimálny počet účastníkov Rozdelenie účastníkov Odporúčaná časť dňa Minimálny počet organizátorov Čas na technickú prípravu
0:30 až 1 hod. 12 až 25 5 až 30 Dvojice, Trojice, Družstvá 2 až 5 členné Dopoludnie, Popoludnie 1 0:10 hod.

I. Základná charakteristika aktivity
hore

Anotácia:
Povráva sa, že krajec chleba padá na zem vždy natretou stranou. Táto zlomyseľnosť prírody sa dokonca dostala medzi známe Murphyho zákony. Jednoduché experimenty nám však ľahko ukážu, že svet okolo nás v skutočnosti nie je zlomyseľný.

Kľúčové slová:
voľný pád, Murphyho zákony

Typ aktivity - forma:
Experiment - Laboratórne úlohy

Predmet - oblasť:
Fyzika - Mechanika

Predpokladané vedomosti:
voľný pád, pravdepodobnosť (nie nutne)


II. Didaktické ciele
hore

Fáza poznávacieho procesu:
Objavenie poznatku

Kompetencie:
Komunikácia - hovoriť na verejnosti, počúvať a brať do úvahy názory iných ľudí, spolupracovať s inými a pracovať v tíme
Práca s informáciami - radiť sa s ľuďmi vo svojom okolí, brať do úvahy skúsenosť, dávať veci do súvislosti a organizovať poznatky rôzneho druhu, rozumieť grafom, diagramom a tabuľkám, posudzovať a hodnotiť
Autonómia osobnosti - robiť rozhodnutia, riešiť problémy, vyrovnávať sa s neistotou a komplexnosťou situácií


III. Príprava aktivity
hore

Pomôcky:
Meracie prístroje

Čas na technickú prípravu:
10 minút


IV. Podrobný popis aktivity
hore

Súbory:
application/pdfkrajec.pdf poznámky k experimentu, 1 strana (27.3 kB)


Text:
Zadanie epxerimentálnej úlohy a komentár k jej riešeniu sa nachádza v priloženom PDF-súbore.


V. Diskusné fórum k aktivite
hore

Fórum k tomuto príspevku

Iba zaregistrovaní užívatelia môžu prispievať do fóra.
Registrácia

Od kohoDátumVec
Text




PROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU

O projekteAutoriKontakt