|
|
Databáza aktivít - knižnica inšpiráciíUpozornenie: na tomto mieste
sa zobrazuje len výber z databázy.
Kompletná databáza je dostupná pre prihlásených užívateľov.
I. Základná charakteristika aktivity | II. Didaktické ciele | III. Príprava aktivity | IV. Podrobný popis aktivity | V. Diskusné fórum k aktivite
Dátum pridania | Zdroj | Email autorovi | Počet prístupov | Hodnotenie |
15.09.2005 |
Pikofyz |
poslať |
11160 |
Buďte prvý! |
Padajúce guličky
zobrazenie pre tlač
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
celý deň až dlhodobo |
12 až 25 |
2 až 50 |
Družstvá 1 až 10 členné |
Ráno, Dopoludnie, Popoludnie |
1 |
0:10 hod. |
I. Základná charakteristika aktivity hore
Anotácia: Podklady pre konzultáciu úlohy "Padajúce guličky" vhodnej do Fyzikálneho Turnaja.
Kľúčové slová: Padajúce guličky, Fyzikálny turnaj
Typ aktivity - forma: Projektová aktivita
Predmet - oblasť: Fyzika - Mechanika
Predpokladané vedomosti: Úloha je riešiteľná aj bez špeciálnych znalostí.
II. Didaktické ciele hore
Fáza poznávacieho procesu: Precvičenie znalostí
Kompetencie: Komunikácia - počúvať a brať do úvahy názory iných ľudí, zúčastňovať sa na diskusiách a vyjadrovať svoje názory, spolupracovať s inými a pracovať
v tíme Práca s informáciami - rozumieť grafom, diagramom a tabuľkám
III. Príprava aktivity hore
Pomôcky: Papier, Písacie potreby, Meracie prístroje, Iné pomôcky, Nožnice, Hodinky
Iné pomôcky: špagát,lepiaca páska, stopky, pingpongové loptičky, umelohmotné vajíčka, plastelína
Čas na technickú prípravu: 10 minút
IV. Podrobný popis aktivity hore
Súbory:
Padajúce guličky.doc Úloha pre Fyzikálny Turnaj (47 kB)
Text:
Padajúce guličky (úloha pre Fyzikálny Turnaj).
Podklady pre konzultáciu
Dokument v prílohe obsahuje metodické pokyny pre konzultáciu tejto úlohy ako aj návod na jej riešenie. Odporúčame prečítať si aj príspevok Fyzikálny turnaj.
V. Diskusné fórum k aktivite hore
Fórum k tomuto príspevkuIba zaregistrovaní užívatelia môžu prispievať do fóra. Registrácia
Od koho | Dátum | Vec |
---|
Text |
Daniela Waresová |
26. 05. 2007 15:23 |
Padajúce guličky |
2. Z vašej databázy aktivít som zrealizovala viacero. Popíšem "Padajúce guličky"
Na našej škole sa realizuje alternatívne vyučovanie, to znamená, že v maturitnom ročníku mám k dispozícii 5 hodín fyziky týždenne. Preto som sa rozhodla túto projektovu aktivitu uskutočniť so žiakmi 4.roč.- maturanti z FYZ. Aktivitu som zrealizovala v tomto i minulom školskom roku. Jednu skupinu tvorilo 8 až 10 žiakov.(t.z. realizovala som ju už v štyroch skupinách)Aktivitu som uskutočnila podľa vášho priebehu. Samozrejme,keď som študentom rozprávala o Galileiho experimentoch, spolu so študentmi sme pokusy doplnili o medené guličky, guličky "hopky". Študenti boli touto aktivitou tak nadšení. Videli sa ako vedci-experimentátori. Páčilo sa im, že samostattne "objavujú" zákony fyziky. Keďže sú súčasťou maturinej skúšky i laboratórne práce, tak sme túto aktivitu spracovali i ako laboratórnu prácu a zaradili ju do zadania maturitnej skúšky.
V 4.roč. už poznajú viaceré možnosti merania tiažového zrýchlenia,takže výsledky môžu porovnávať, diskutovať
Daniela Waresová |
|
|
|
|