meno:

heslo:

    1 užívateľ on-line

Hľadaný text - Databáza aktivít


Databáza aktivít - knižnica inšpirácií

Upozornenie: na tomto mieste sa zobrazuje len výber z databázy. Kompletná databáza je dostupná pre prihlásených užívateľov.

I. Základná charakteristika aktivity | II. Didaktické ciele | III. Príprava aktivity | IV. Podrobný popis aktivity | V. Diskusné fórum k aktivite

Dátum pridaniaZdrojEmail autoroviPočet prístupovHodnotenie
15.09.2005 Bitland poslať 25516 Buďte prvý!

Blockbuster

zobrazenie pre tlač

Celkový čas trvania aktivity Vek žiakov (v rokoch) Optimálny počet účastníkov Rozdelenie účastníkov Odporúčaná časť dňa Minimálny počet organizátorov Čas na technickú prípravu
0:30 až 2 hod. 10 až 25 2 až 50 Družstvá 1 až 10 členné Dopoludnie, Večer, Noc 1 0:20 hod.

I. Základná charakteristika aktivity
hore

Anotácia:
Vedomostná hra pre tímy aj jednotlivcov vhodná na precvičovanie učiva aj konfrontáciu úrovne všeobecných vedomostí

Kľúčové slová:
vedomostná hra, indícia, plán hry, tímy, slovná hra, precvičovanie učiva

Typ aktivity - forma:
Veľkohra - Klubovňa, Trieda, Náučná hra, Všetky ročné obdobia

Predmet - oblasť:
Matematika
Fyzika
Informatika

Predpokladané vedomosti:
prebrané učivo, všeobecné znalosti


II. Didaktické ciele
hore

Kompetencie:
Komunikácia - spolupracovať s inými a pracovať v tíme, prispievať k práci skupiny a spoločnosti
Práca s informáciami - dávať veci do súvislosti a organizovať poznatky rôzneho druhu, posudzovať a hodnotiť


III. Príprava aktivity
hore

Pomôcky:
Písacie potreby, Iné pomôcky

Iné pomôcky:
hrací plán 1ks veľkoplošný (baliaci papier), pre každú skupinu 1ks vo formáte A4

Čas na technickú prípravu:
20 minút


IV. Podrobný popis aktivity
hore

Súbory:
application/mswordblockbuster.doc Plán hry a pravidlá (108 kB)
application/vnd.ms-excelBlockBuster.xls Sada slov-informatika (33 kB)


Text:
Je to vedomostná hra, určená pre skupiny, ale aj pre jednotlivcov /najmenej pre dvoch hráčov/. Hru koordinuje moderátor, ktorý určí prvé písmeno na hracom pláne a súťažiacim pomocou indícií pomáha uhádnuť slovo začínajúce týmto písmenom. Hráči hádajú vždy jednoslovný výraz, pričom moderátor môže povedať o aký slovný druh sa jedná napr. /podstatné meno, prídavne meno, sloveso, číslovka a pod./ Po vyslovení indície sa tímy hlásia so svojimi tipmi a v poradí prihlásenia ich prezentujú moderátorovi. Ak jedna indícia nestačí, moderátor pripája ďalšie. Skupina, ktorej zástupca prvý vysloví myslené slovo, získava vybrané písmeno a právo výberu ďalšieho písmena. Úlohou súťažiacich je vytvoriť čo najdlhšiu reťaz z písmen a súčasne brániť súperovi v dosiahnutí rovnakého cieľa. Ak je dĺžka reťaze u súperov rovnaká, o poradí rozhoduje počet uhádnutých slov. Hra je výborná na precvičovanie učiva alebo na konfrontáciu všeobecných vedomostí.
Príklad priebehu hry:
Moderátor vyberie na úvod zo stredu hracieho plánu písmeno E. K nemu má pripravené, alebo počas moderovania vymyslí slovo „elektrina“ a zadá prvú indíciu „stretneme sa s tým vo fyzike“, súťažiaci z tímu červených, zelených a modrých sa hlásia a v poradí prihlásenia odpovedajú „energia, elektróny, etalón“ moderátor dáva druhú indíciu „príslušná oblasť fyziky pojednáva aj o napätí“, červení sa hlásia prví „elektrina“ a získavajú prvé políčko, ktoré sa im zafarbí na červeno, vyberajú ďalšie písmeno „F“ vpravo hneď vedľa získaného E. Moderátor hovorí indíciu „máte to doma“ a po chvíľke letia prvé ruky hore – „film, feferónky, fľaša, farbičky“, ďalšia indícia je „nájdete to v zásuvkách“. Zelení sa hlásia prví a kričia „fotky“, modrí hneď za nimi „fáza“ – F sa zafarbuje na modro, ...
Pripojené súbory obsahujú navyše hrací plán, plán zobrazujúci demo priebeh hry a sadu slov a indícií použiteľnú na precvičovanie vedomostí z informatiky.


V. Diskusné fórum k aktivite
hore

Fórum k tomuto príspevku

Iba zaregistrovaní užívatelia môžu prispievať do fóra.
Registrácia

Od kohoDátumVec
Text
Elena Valentýniová 14. 03. 2007 10:55 blockbuster skusenosti
Dobrý deň. Hru Blockbuster som už použila v prvom ročníku strednej zdravotníckej školy na hodine MAT. Triedy som rozdelila do 5-6skupín. Skupiny si zvolili farbu.Víťazná skupina dostala "malé jednotky", čo sa im páčilo najviac. Hra aj na matematike je pre žiakov veľmi zaujímavá a žiaci sa cítia uvoľnení. Boli aj žiaci, ktorí o hru nejavili záujem, ale len asi dvaja v každej triede. Dôvodom bolo, že nemajú záujem o žiadne podobné hry - oni sú už predsa stredoškoláci. Dakujem za námet a budem sa snažiť odskúšať aj iné aktivity z Vášho portálu. Valentýniová Elena
Ema Wirghová 22. 05. 2006 15:03 Blockbuster skúsenosti
Hru blockbuster sme sa zahrali vo všetkych deviatych ročníkoch na predmete Práca s počítačom alebo Informatika. Pri hre som najprv šedou farbou označila písmeno, ktorým začínalo práve hádané slovo. Hra sa páčila najmä družstvám, ktoré víťazili. V jednej triede sa mi stalo, že aktívne sa zúčastňovali len dve družstvá, tretie družstvo spokojne oddychovalo a vôbec nezabodovalo. Pri prezentácii práce s datavideoprojekktorom som našich učiteľov oboznámila s možnosťou použitia tejto hry na ľubovoľnom predmete.
Peťo z Bitlandu (Peter Vargovčík) 14. 03. 2006 23:36 Odpoveď pre V.Dzurnakovu
Dobrý den.Zaujala ma hra. Chcem sa opýtať, či hraci plan je stale rovnaky alebo moderator doplni pismena pred hrou. Tiez neviem preco pri vybere pismena E ziaci tipuju kinematika, ved je to slovo so zaciatocnym pismnom K.

Dakuje za odpoved. V. Dzurnakova


Dobrý deň p.Dzurnakova, máte pravdu, operatívne som text tejto aktivity opravil. Hrací plán v prílohe je síce stále rovnaký, ale v prípade potreby si ho môžete upraviť.
Alena Prohácková 08. 02. 2006 21:16 2.oblasť
Blockbuster – polročné opakovanie učiva


V 7.ročníku na hodine fyziky som rozdelila žiakov na 3 skupiny a každá skupina dostala hrací plán.Žiakom som vysvetlila pravidlá hry.Na každé písmeno som pripravila indíciu,táto časť je náročná na čas,samotná príprava.Potom to už je ozaj hra pre žiakov zaujímava.Každá skupina mala svojho hovorcu,odpovedať museli do 20 s.Skupiny odpovedali v takom poradí,v akom sa prihlásili.Vykrikovať prestali,keď písmeno získal súper.Každá skupina mala svoju farbu a do hracieho plánu značili si aj súperove písmená,takže mali pred sebou celú situáciu.Žiaci hrali aktívne,so záujmom,zapájali sa aj menej aktívni žiaci,skupiny som vytvorila približne vedomostne rovnaké,aby šance na úspech boli rovnaké.Atmosféra počas hry bola dynamická,priateľská,súťaživá,veselá a keď zazvonilo boli prekvapení,že je koniec tak skoro.Víťazom sme zatlieskali.
Katarina Hromcova 17. 01. 2006 19:12 blockbuster na fyzike
Použila som túto aktivitu na zopakovanie pojmov pred testom z fyziky v téme "Zmeny skupenstva látok". Zistila som, že musím trošku upresniť pravidlá, lebo deti nebolo možné ustriehnuť, keďže som bola ako organizátor sama na 28 súťažechtivých detí. Triedu som rozdelila podľa radov do troch skupín a určila som poradie, v akom budú skupiny odpovedať. Hrací plán som deťom premietla na stenu pomocou dataprojektora a mali možnosť sledovať aj časomieru. Po prvých 30 sekundách nasledovala ďalšia nápoveda. Ak ani ďalších 30 sekúnd skupina nenašla správnu odpoveď, mala možnosť zodpovedať otázku ďalšia skupina atď. Pokiaľ sa predsa len niektorá skupina neudržala a vykríkla správnu odpoveď, bola potrestaná tak, že si jej odpoveď mohla privlastniť skupina, ktorá bola "na ťahu". To ich hneď prešlo a uvedomili si, že si musia svoje vedomosti strážiť.
V priebehu malej chvíle si deti dokázali zopakovať pojmy, ktoré sa naučili pri preberaní témy a myslím, že im to pomohlo viac ako keby sme iba "sucho" opakovali na test.




PROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU

O projekteAutoriKontakt