meno:

heslo:

    1 užívateľ on-line

Hľadaný text - Databáza aktivít


Databáza aktivít - knižnica inšpirácií

Upozornenie: na tomto mieste sa zobrazuje len výber z databázy. Kompletná databáza je dostupná pre prihlásených užívateľov.

I. Základná charakteristika aktivity | II. Didaktické ciele | III. Príprava aktivity | IV. Podrobný popis aktivity | V. Diskusné fórum k aktivite

Dátum pridaniaZdrojEmail autoroviPočet prístupovHodnotenie
14.09.2005 Malynár a Matik poslať 27042 Buďte prvý!

Lumíci

zobrazenie pre tlač

Celkový čas trvania aktivity Vek žiakov (v rokoch) Optimálny počet účastníkov Rozdelenie účastníkov Odporúčaná časť dňa Minimálny počet organizátorov Čas na technickú prípravu
1 až 2 hod. 10 až 25 5 až 32 Družstvá 5 až 8 členné Dopoludnie, Popoludnie, Večer 1 0:30 hod.

I. Základná charakteristika aktivity
hore

Anotácia:
Každá družina hráčov sa stará o lumíka - nesamostatného tvora, ktorý však vie čítať zašifrované odkazy rozmiestnené po okolí. Každý hráč v družine má určenú funkciu a spoločne musia lumíka usmerňovať, aby im prečítal všetky odkazy, z ktorých sa dozvedia cieľ hry - čo treba dosiahnuť.

Kľúčové slová:
tímová spolupráca, šifra, zábava

Typ aktivity - forma:
Veľkohra - Telocvičňa, Členitý terén, Les, Hľadacia hra, Hra na pobavenie, Všetky ročné obdobia



II. Didaktické ciele
hore

Kompetencie:
Komunikácia - spolupracovať s inými a pracovať v tíme, prispievať k práci skupiny a spoločnosti
Práca s informáciami - získavať informácie, vytvárať a usporadúvať dokumentáciu


III. Príprava aktivity
hore

Pomôcky:
Papier, Písacie potreby

Čas na technickú prípravu:
30 minút


IV. Podrobný popis aktivity
hore

Súbory:
application/pdflumici.pdf Lumíci (104 kB)


Text:
Hra Lumíci je inšpirovaná originálnou počítačovou hrou Lemmings. Hráči sú rozdelení do družín a každá družina má na starosti jedného alebo dvoch lumíkov, ktorých hrajú vedúci. Iba s pomocou lumíka dokáže družina vylúštiť správu, ktorej jednotlivé slová sú zašifrované a rozvešané po okolí. V správe je ukrytý cieľ hry - čo treba dosiahnuť (napr. lumíka celého obliecť do oblečenia jednej farby a uložiť spať - zakuklenie) alebo nejaká informácia pre ďalší dej tábora. Lumíka treba usmerňovať, aby si neublížil, dostal sa ku každému slovu správy a prečítal ho.
Lumík sa pohybuje voľným krokom a robí pri tom rôzne smiešne pohyby. Kráča stále rovno, až kým nenarazí na stenu či prekážku, vtedy sa otočí kolmo vpravo alebo vľavo a pokračuje novým smerom. Živí sa larvami, ktoré sú poschovávané po budove a on ich potrebuje pravidelne dostávať.
Každý člen družiny má určitú funkciu a ako jediný vie robiť túto činnosť.
  • Smerník vie zmeniť smer, ktorým sa lumík pohybuje.
  • Dverník vie otvárať a zatvárať dvere.
  • Koumák vie prenášať a používať predmety (okrem potravy).
  • Kŕmič hľadá pre lumíka larvy a kŕmi ho.
  • Bavič je záškodník a zabáva cudzích lumíkov.

Celé pravidlá sú v priloženom dokumente.


V. Diskusné fórum k aktivite
hore

Fórum k tomuto príspevku

Iba zaregistrovaní užívatelia môžu prispievať do fóra.
Registrácia

Od kohoDátumVec
Text




PROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU

O projekteAutoriKontakt